نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید تببین حادثه عاشورا محور عزاداری‌های حسینی باشد.

سخنرانی‌ها و مداحی‌های محرم باید در چهار چوب قرآن  باشدبه گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آیت الله امان الله نریمانی  با بیان اینکه ماه محرم به تعبیرامام خمینی (ره) ماه پیروزی خون بر شمشیر است، گفت: در جریان قیام عاشورا با وجود اینکه عِده وعُده یزیدیان بیشتر بود، اما پیروزی با امام حسین (ع) و حقیقت و حقانیت بود.

او با اشاره به درس آموز بودن حادثه عاشورا در همه دوران‌ها افزود: تاریخ گواهی می‌دهد که هر ملتی در هر مقطعی از زمان به تاسی از قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا به شرط برداشت صحیح از این قیام به مقابله با باطل ایستاده، پیروز میدان بوده است.

او  با تاکید بر اینکه سخنرانی‌ها و مداحی‌های محرم باید درچهار چوب قرآن و بر اساس تعالیم ائمه اطهار (ع) باشد، گفت: تببین حادثه عاشورا باید محور عزاداری‌های حسینی باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری سپس در خصوص اینکه گفته می‌شود باید روحانی محوری جایگرین مداح محوری در عزاداری‌های حسینی شود، گفت: همواره منبر و مداحی جزو جدایی ناپذیر عزاداری‌های حسینی بوده و در کنار منبری، مداحی هم بوده و این دو در هیچ دوره تاریخی مستقل از هم نبوده‌اند.

 

انتهای  پیام/ز

 

باید روحانی محوری جایگرین مداح محوری در عزاداری‌های حسینی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.