مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : صحبت‌هایی در خصوص نامگذاری پارک «قراویز» و «زله‌زرد» به نام پارک «صلح و دوستی ایران و عراق» با استاندار حلبچه انجام شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از ایجاد پارک صلح و دوستی بین ایران و عراق خبر داد.

او گفت : صحبت‌هایی در خصوص نامگذاری پارک «قراویز» شهرستان سرپل‌ذهاب و «زله‌زرد» شهرستان گیلان‌غرب به نام پارک «صلح و دوستی» با استاندار حلبچه انجام شده و وزارت خارجه نیز در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرده است.

او افزود: فضای امنی در پارک صلح و دوستی برای گونه‌های جانوری فراهم می‌شود و دوستی، برادری، صفا و صمیمیت را بین کشور‌های ایران و عراق برقرار می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد و محیط زیستی استان کرمانشاه گفت: اعضای تشکل با هدف رصد مشکلات و معضلات محیط زیست و منابع طبیعی انتخاب شده‌اند، تا به‌عنوان رابط بین مسؤولان و طبیعت باشیم.

فرشاد محمدی مشکلات محیط زیستی کرمانشاه، در مقایسه با دیگر استان‌ها خیلی کمتر دانست و گفت: با نگاهی که به مشکلات کشور داشته‌ایم، استان‌های دیگر سطح مشکلاتشان از نظر زمین‌خواری، قطع درختان، واگذاری منابع طبیعی با قیمت ناچیز، محدودیت‌ها، سیستم‌هایی که قانون را دور می‌زند و مواردی از این دست، نسبت به استان کرمانشاه بسیار بیشتر است.

او با اشاره به باز بودن دست زمین‌خواران، گفت: اگر اینگونه پیش برود، نسل‌های آینده از نعمت‌های خدادادی محیط زیست بسیار کم‌بهره خواهند بود؛ امیدوارم به کمک هم بتوانیم این میراث میلیون‌ها ساله را حفظ و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

مسؤول بخش آموزش محیط زیست کرمانشاه افزود: ما ارتباط بین سمن‌ها و اداره‌ها را در پی گزارش‌هایی که مردمی اطلاع می‌دهند، برقرار می‌کنیم.

شیرین خوانساری به حضور در کمیته ارزیابی در نیروگاه‌ها و صنایع اشاره و گفت: طرح پارکبان محرم چند سالی است در ماه‌های محرم و صفر به اجرا درمی‌آید، البته چندین جلسه با تبلیغات اسلامی داشته‌ایم و که با طرح موارد مورد نیاز و مشکلات ظروف یک‌بار مصرف در این ایام را بررسی کرده‌ایم.

جوانشیر، یکی از فعالان محیط زیست افزود: محیط زیست خیلی مظلوم واقع شده، چند وقت است ستاد اربعین تشکیل شده، ولی از فعالان محیط زیست دعوت نمی‌کنند، فعالان محیط زیست بدون هیچگونه چشم‌داشتی خدمت می‌کنند و دوست داریم خودجوش همراه ستاد اربعین باشیم.

جوانشیر افزود: دو سال است که کارگروه پسماند تشکیل شده، ولی هنوز جایی برای پسماند‌های خطرناک مشخص و اجرایی نشده است.

او با اشاره به رودخانه قره‌سو کرمانشاه، افزود: ۶۰ درصد آب رودخانه قره‌سو تصفیه نمی‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

ایجاد پارک صلح و دوستی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.