مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: ناوگان خودرویی کتابخانه‌های سیار کانون خوزستان فرسوده است و به بازسازی و نوسازی نیاز دارد.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حاشیه بازدید همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از مرکز فرهنگی هنری کانون کانون شماره یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را در استان خوزستان با راه‌اندازی اولین مرکز در شهرستان اهواز آغاز کرد و در حال حاضر در ۳۰ شهر استان، ۵۴ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۶ کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی بیش از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه امکانات کانون در استان در این سال‌ها نابرابر توزیع شده است افزود: نیمی از مناطق کلان‌شهر اهواز مرکز فرهنگی هنری کانون ندارد.

کیانی، مناطق کیانشهر، ملی راه، کورش، زیتون کارمندی، کیانپارس، آخرآسفالت، زیباشهر، پردیس، شهرک دانشگاه، فرهنگ شهر، گلستان، کوی علوی و ... ازجمله محل‌های فاقد کانون در شهرستان اهواز برشمرد و اظهار داشت: عمده دیگر مراکز به خاطر سن بالای ساختمان، نیاز به بهسازی و نوسازی دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این‌که کانون محلی جذاب برای آموزش‌های غیررسمی است، بیان کرد: مراکز فرهنگی و هنری کانون روزانه سرشار از حضور کودکان و نوجوانان هستند و برای تداوم این فعالیت توجه برنامه ریزان و مدیران ارشد فرهنگی به آموزش‌های غیررسمی نیاز جدی است، چراکه امکانات این مجموعه در استان ناکافی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: از عمده‌ترین معضلات این مجموعه، جذب نیروی انسانی است به‌طوری‌که از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون نیرویی جذب نشده است.

او عمده فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با محوریت کتاب برشمرد و گفت: انتظار این مجموعه از نمایندگان مجلس این است که با تصویب قوانین اجرایی، ابزار‌های حمایتی بیشتر در حمایت از این نهاد فرهنگی مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب را تقویت کنند.

وحید کیانی در ادامه با اعلام آمادگی کانون برای ساخت نگارخانه تخصصی کودک و نوجوان در اهواز خواستار شد: انتظار داریم در اختصاص بخشی از فضای پارک حجاب واقع در پیچ استادیوم همکاری با کانون انجام شود.

کانون پرورش فکری، به رشد چند بعدی کودکان و نوجوانان تأکید دارد

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در بازدید از فعالیت‌های تابستانی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز و نشست با جمعی از کارکنان اداره کل کانون خوزستان در اهواز گفت: کار کانون فعالیت ارزشمندی است که توجه ویژه‌ای به کودکان و نوجوانان و پر کردن خلأهای آموزش و پرورش رسمی دارد.

او اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون همچون، قصه‌گویی، تولید فیلم و کتاب و ... را ازجمله کارهای ارزشمند این نهاد فرهنگی برشمرد و افزود: تولیدات فرهنگی هنری و ادبی در کانون یکی از نقاط قوت و یکی از کارهای مهم و با اهمیت است که صورت می‌گیرد و این مصداق وظیفه الهی در تربیت کودکان و نوجوانان است.

یوسفی اظهار داشت: هرچند کانون از لحاظ بودجه و ساختار سازمانی کوچک است اما یکی از مراکز تأثیرگذار در تعلیم، تربیت و پرورش فکر و استعداد کودکان و نوجوانان به‌حساب می‌آید.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در دنیا، توسعه انسانی از کودکی و نوجوانی آغاز می‌شود و هرگونه بی توجهی به این مهم باعث ایجاد خلأ فرهنگی و گسست‌های اجتماعی در جامعه می‌شود که قطعاً کانون از ارکانی است که این خلأها را به خوبی پوشش می‌دهد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در کانون با امر تربیت و پرورش فکر کودک و نوجوان روبرو هستیم و این نکته مهمی است که باعث می‌شود در آینده جوانانی خوداتکا و خلاق پرورش یابند و اداره کشور را به دست بگیرند.

همایون یوسفی در راستای حمایت از فعالیت‌های کانون در پاسخ به درخواست‌های مدیرکل کانون خوزستان در بهسازی و نوسازی برخی مراکز ثابت و ناوگان کتابخانه‌های سیار و جذب نیروی انسانی یادآور شد: تمام تلاش خود را متناسب با وضع موجود اقتصادی کشور در رفع این مشکلات انجام‌ خواهد داد.

انتهای پیام/گ

ناوگان کتابخانه های سیار فرسوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.