صحرایی گفت:از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بورس تهران تامین مالی شده است.

تامین مالی ۱۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در بورس تهرانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی صحرایی مدیر عامل بورس تهران در نشست هم‌اندیشی وزیر امور اقتصادی و داریی با فعالان بازار سرمایه، که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد گفت: هفته گذشته ارزش بورس تهران بیش از هزار تریلیونی شد و ۳۳۰ شرکت در ۴۰ صنعت مختلف در بورس تهران پذیرش شدند.

مدیرعامل بورس تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد توملن در بورس تهران تامین مالی شده است.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون افراد حقیقی ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نسبت به فروششان، خرید کردند؛ حتی بعضی از روز‌ها تا ۷۵ درصد فعالیت معاملات توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: ۱۳ درصد تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه محقق می‌شود/سود بیشتر دولت‌ها از گسترش فعالیت‌های بورس


صحرایی با بیان اینکه برای توسعه بازار سرمایه باید نگرش‌ها را تغییر دهیم، گفت: سال گذشته مصوبه‌ای اجرا شد که مالیات از نقل و انتقال نیم‌درصد تعیین شد که این موضوع محدود به یک سال بود؛ استدعا داریم مجدد به این مساله توجه شود.

صحرایی تاکید کرد: این مساله موجب می‌شود سرمایه‌گذاران خرد به سمت بورس هدایت شوند.

مدیر عامل بورس تهران تصریح کرد: در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، از ما ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم را مطالبه می‌کنند در حالیکه باید به بورس نگاه ویژه‌ای شود.

او گفت: همچنین با توجه به اینکه در بازار سرمایه ابزار‌های بازار بدهی نگاه کوتاه‌مدت‌تر دارند، خواهش داریم که در شورای عالی بورس توجه شود که ابزار‌های قابل تبدیل به سرمایه نیز اضافه شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار