رئیس شورای عالی صلح افغانستان هشداد داد که اگر دولت سعی کنند حلقات موثر در روند صلح را حذف نمایند، مطمئن باشند افراد و حلقات تاثیرگذار می‌توانند به صورت مستقیم با طالبان وارد گفتگو شوند.

هشدار خلیلی به دولت: مذاکرات مستقیم با طالبان را آغاز می کنیم!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی و رئیس شورای عالی صلح افغانستان به مذاکره کنندگان قطر و دولت هشداد داد که اگر سعی کنند حلقات موثر در روند صلح را حذف نمایند، مطمئن باشند افراد و حلقات تاثیرگذار می‌توانند به صورت مستقیم با طالبان وارد گفتگو شوند.

خلیلی در یک همایش انتخاباتی در تالار لویه جرگه در کابل گفت: از پیشرفت های صورت گرفته در پروسه استقبال می‌کنیم، روند صلح فرق نمی‌کند از طریق جریان‌های داخلی، شورای عالی صلح، حکومت وحدت ملی و یا همکاران خارجی ما صورت گیرد، ما صلحی می‌خواهیم که خیر و عزت همه طرف‌ها را در پی داشته باشد.

خلیلی افزود: افغانستان زمانی به صلح پایدار می‌رسد که این روند در فضایی شفاف صورت گیرد و همه مردم افغانستان خود را در این صلح شریک بدانند.

وی تاکید کرد: هیات گفتگو کننده صلح به گونه‌ای باشد که تمام جوانب خود را در آن شریک بدانند و من به رئیس جمهور یادآوری می‌کنم اگر تلاش بر این باشد که تیم مذاکره کننده از ارگ تشکیل شده و طبق خواست ارگ به شهر اسلو ناروی/ نروژ برود، یک حرکت خام است.

به نوشته خبرنامه، رئیس شورای عالی صلح افغانستان اضافه کرد: به صراحت به کسانی که در دوحه در حال مذاکره هستند و حکومت می‌گویم اگر سعی کنید حلقات موثر حذف شود که گه گاهی این شعارها از حلقه ارگ داده می‌شود، مطمئن باشید افراد و حلقات تاثیرگذار می‌تواند مذاکرات مستقیم با طالبان را آغاز کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.