سید یعقوب محمدمرادی گفت: مرز خسروی ظرفیت بزرگی برای تردد زوار دارد و زیرساخت‌های مناسبی برای آن طراحی شده است.

امکانات و زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زائران مناسب استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید یعقوب محمدمرادی مشاور وزیر در ستاد اربعین کشور گفت: با توجه به بازدید‌های سال‌های گذشته مشکلی از نظر زیرساخت‌های آب و برق در قصرشیرین و مرز خسروی نداریم.

او اظهار داشت: دستور وزیر نیرو بر خدمات رسانی برای حماسه باشکوه و بزرگ اربعین است از این رو با تلاشی مضاعف در راه خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی حرکت می‌کنیم.

مشاور وزیر نیرو در ستاد اربعین کشور گفت: ادارات متولی دیگر در بحث تامین زیرساخت‌ها باید کمک کنند تا بخشی از کار‌ها انجام شود و همچنین تانکر‌های آبرسانی ثابت و سیار به تعداد لازم در شهرستان مستقر خواهد شد.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین هم در این جلسه گفت: وزارت نیرو امکانات لازم را در اختیار دستگاه‌های شهرستان قرار دهد و با توجه به حجم تردد زوار از مرز، اختیار ویژه به شهرستان برای تصمیم گیری در مواقع ضروری داده شود.

او افزود: مرز خسروی ظرفیت بزرگی برای تردد زوار دارد و زیرساخت‌های مناسبی برای آن طراحی شده است.

اسکان روزانه ۲۰ هزار زائر در قصرشیرین

جعفر همتی رییس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی هم گفت: آب و برق حیاتی‌ترین امکانات مورد نیاز قصرشیرین و خسروی برای زوار عتبات عالیات است.

همتی افزود: روزانه ۲۰ هزار نفر زائر در قصرشیرین اسکان داریم که از این تعداد پنج هزار تن در مرز خسروی اسکان داده می‌شوند، از این رو تامین زیرساخت‌های آب، برق و سرویس‌های بهداشتی آن‌ها به خوبی باید انجام شود.

او گفت: با توجه به گرم بودن شهرستان به ۲ دستگاه بسته بندی آب که روزانه ۳۰ هزار عدد آب را بسته بندی کند نیازمندیم.

همتی ادامه داد: با توجه به استقرار چندین پایگاه اورژانس، پارکینگ‌ها و محل‌های ایست و بازرسی باید تانکر‌های سیار به تعداد کافی در مرز مستقر شود.

تامین برق موکب ها، پایگاه‌های اورژانس، پارکینگ ها، محل اسکان، دستگاه‌های خودپرداز، سیستم برق اضطراری و بیمارستان‌ها صحرایی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن‌ها اشاره شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اربعین 98 ، مرز خسروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.