استاندار کرمانشاه گفت : در سال‌های دفاع مقدس تنها با تکیه بر روحیه "خودباوری" توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با تاکید بر تاثیر فرهنگ عاشورایی بر مدیریت سال‌های دفاع مقدس گفت : باید ارزش‌های والای فرهنگ عاشورایی در دوران دفاع مقدس را احصاء و به نسل فعلی منتقل کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید آثار برجسته دفاع مقدس را احصاء و مطرح کنیم، گفت : باید این تاثیرات را در قالب یادواره‌هایی به نسل جوان و آیندگان معرفی کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه یکی از اثرات برجسته دفاع مقدس را خودباوری عنوان کرد و افزود: در سال‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس حتی توان ساخت سیم‌خاردار را هم نداشتیم و تنها با تکیه بر روحیه خود باوری توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

بازوند در ادامه با تاکید بر رشادت‌های مردم گیلانغرب در سال‌های دفاع مقدس افزود: اگرچه قبول دارم که در برخی زمینه‌ها مثل معرفی پادگان ابوذر به عنوان یکی از پادگان‌هایی که ساماندهی و فرماندهی جنگ را بر عهده داشت کوتاهی‌هایی شده است، اما در اینکه اقدامات در خور توجهی برای معرفی رشادت مردم استان به ویژه مردم شهرستان گیلانغرب در سال‌های دفاع مقدس صورت‌گرفته شکی نیست.

او گفت: اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص از خودگذشتگی مردم استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب در سال‌های دفاع مقدس گواه این مدعاست که در زمینه معرفی اتفاقات رخ داده در دوران دفاع مقدس در استان کوتاهی نشده است.

استاندار کرمانشاه گفت:مردم شهرستان گیلانغرب حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و باید مقاومت آن‌ها به آیندگان منتقل شود.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت ملی کردن روز گیلانغرب، افزود: باید خودمان پای کار باشیم تا این اتفاق بیفتد.

او اشاره‌ای هم به وضعیت استان کرمانشاه از جهت برخورداری از یادمان‌های دفاع مقدس داشت و گفت: یادمان گیلانغرب یکی از یادمان‌های خوب کشور به شمار می‌رود که نمونه آن را در جنوب نداریم، با این حال باید در این حوزه کار‌های بیشتری انجام دهیم.

او افزود: باید از این دست کار‌ها بیشتر انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

ارزش‌های والای فرهنگ عاشورایی در دوران دفاع مقدس

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.