در آستانه ماه محرم، مشهد الرضا همانند سراسر کشور آماده میزبانی از ماه محرم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، همه خیابان‌ها و حتی کوچه ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌های مشهد سیاه‌پوش شده اند و علم‌های عزاداری و پرچم‌های مشکی بر فراز آن‌ها برافراشته شده است. آمادگی مشهد مقدس برای استقبال از ماه محرم

جوانان مشهدی با شور حسینی در حال آماده‌سازی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها هستند و مردم با انگیزه وصف‌ناپذیر منازل و خیابان‌های خود را برای استقبال از ماه محرم سیاه‌پوش کرده اند.
 
مشهدالرضا آماده استقبال از ماه محرم/در سینه عاشقان پیام است حسین

حرم مطهر رضوی نیز برای میزبانی از سیل عظیمی از زائران و مجاوران آماده شده است و در آستانه محرم مراسم و همایش‌های متعددی در این مکان مقدس ویژه هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.
 
مشهدالرضا آماده استقبال از ماه محرم/در سینه عاشقان پیام است حسین

سید مهدی طباطبایی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به برپائی صد‌ها ایستگاه صلواتی در داخل شهر مشهد در ایام محرم گفت: این ایستگاه‌های صلواتی آماده می‌شوند تا با چای و انواع نذری از عزاداران و سوگواران حسینی در ماه محرم الحرام پذیرائی کنند.

او تصریح کرد: ۹ هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند که بیش از ۵ هزار و ۱۴۰ از این هیات‌ها در خراسان رضوی هستند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار و ۵۴۰ هیئت مذهبی در مشهد گفت: بیشتر این هیئات‌ها در نخستین دهه از ماه محرم الحرام غذای گرم بین مردم و عزاداران حسینی توزیع می‌کنند.

طباطبایی افزود: در خراسان رضوی ۲۶ شورای هیات مذهبی با هزار و ۱۰۰ هیات مذهبی بانوان فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

آمادگی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.