رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در ایام پیش روی، تامین لاستیک برای حمل و نقل، نیاز‌های مدارس و هیات‌های مذهبی تامین شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صمت در حوزه کنترل و نظارت بر بازار هم گفت: در حوزه بازار سال سختی داشتیم و کالا‌های اساسی مردم تامین شد و جزو استان‌هایی بودیم که توانستیم شرایط را زودتر فراهم کنیم، در ایام پیش روی، تامین لاستیک برای حمل و نقل، نیاز‌های مدارس و هیات‌های مذهبی را داریم.

او با اشاره به برنامه‌های افتتاحی این مجموعه در هفته دولت افزود: در هفته دولت در حوزه‌های مختلف برنامه‌های مختلفی داریم، در حوزه صنعت ۱۲ واحد صنعتی جدید پروانه گرفتند و طرح‌هایی را در شهرستان‌های مختلف در حوزه فراوری سنگ آهن و معدن آماده بهره برداری داریم.


شهرکی گفت: در مجموع حدود ۱۵ واحد صنعتی و ۲۰ معدن آماده افتتاح در دهه فجر داریم و طرح‌هایی خوبی که با حضور مقامات کشوری به بهرهبرداری خواهد رسید.


او با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال ۲۰ پروانه معدنی صادره داشته ایم، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ پروانه درخواست اکتشاف را در استان داریم، در حوزه معدن تمرکز بر روی توسعه فعالیت‌های اکتشافی و شناسایی ذخائر جدید برای مطالعات اکتشافی جدید است که مطابق آن بتوانیم صنعت فراوری معدنی جدید را در استان شکل دهیم.


بهره برداری از ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید


شهرکی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری‌های صنعتی هم در استان اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: تا پایان سال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری‌ها و طرح‌های جدید به بهره برداری می‌رسد، در کنار این‌ها سرمایه گذاری‌های جدید در حوزه تولید کاغذ، صنعت کاشی، توسعه صنعت فولاد و تولید مواد فولادی هم در استان شروع شده که در سال‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به حمایت‌های سازمان صمت از تولید داخلی، افزود: در سال جدید بحث رونق تولید را داریم که یکی از اهداف و وظایف صنعت و معدن است، در این راستا مصوبات خوبی از جمله تقسیط بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی واحد‌های تولیدی تا ۶۰ ماه و تقسط مجدد بدهی به سیستم بانکی را برای واحد‌های تولیدی استان داشته ایم.


او با بیان اینکه در حوزه تجارت بر توسعه مبادلات مرزی بخصوص با افغانستان تاکید داریم و در این حوزه اقدامات خوبی جهت تسهیل مبلادلات فراهم شده و نمایشگاهی را به زودی در مزار شریف افغانستان برگزار خواهیم کرد، گفت: یکی از مشکلاتی که واحد‌های تولیدی مطرح می‌کنند موضوع بازاریابی محصولات آن‌ها است که در این راستا برگزاری نمایشگاه برای جذب بازار‌های خارجی پیش بینی شدند و شرایطی فراهم کردیم که واحد‌های استان با کمترین هزینه در این نمایشگاه شرکت کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.