مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی از فردا در ۵۰۰ بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی از فردا تا هفتم آبان ماه در ۵۰۰ بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

او به همکاری ۴۲۰ مبلغ و روحانی در برگزاری طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و افزود: ۳ هزار نفر از اعضای هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه نیز در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با تفکیک سطح بندی بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: شعار "کِرامَتُنا الشهادۀ" به عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: ۱۵ بقعه متبرکه از بقاع مجری این طرح در گیلان ۱۵ بقعه سطح یک، ۳۶ بقعه سطح دو و ۴۴۹ بقعه متبرکه در سطح سه هستند.

او گفت: ملاک سطح بندی بقاع متبرکه در این ابلاغیه، از نظر فرهنگی و ظرفیت حضور زائران و مجاوران برای عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با اشاره به برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه سطح یک گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین (علیه‌السلام) در روز ۱۱ شهریور مصادف با دوم محرم و ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۱۵ شهریور از جمله این برنامه‌ها هستند.

حجت الاسلام ستار علیزاده، برگزاری برنامه احلی من العسل( همایش نوجوانان حسینی) در روز شنبه، ۱۶ شهریور با همکاری ادارات آموزش و پرورش و ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌علیه‌السلام و شام غریبان را از دیگر برنامه‌های اجرایی در بقاع سطح یک برشمرد و افزود: همایش رهروان زینبی (سلام‌الله‌علیها) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم در بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

او افزود: در ۱۵ بقعه سطح یک مجری سوگواره بصیرت عاشورایی خیمه معرفت برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، در باره برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه سطح دو نیز گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم و ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌علیه‌السلام و شام غریبان در بقاع مجری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی سطح سه هم به برگزاری سخنرانی و عزاداری در شب‌های محرم در حد توان و ظرفیت و ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌علیه‌السلام و شام غریبان اقدام خواهند کرد.

او گفت: اولویت در اجرای این طرح، سخنرانی و برنامه‌های معرفت‌افزا بوده که تا مردم جامعه نسبت به مطالب دون شان ائمه که توسط برخی معاندین خارجی و ساده لوحان داخلی مطرح می‌شود، مصونیت پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی نام برد و افزود: نماز ظهر عاشورا در ۴۵۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی که در مناطق دارای جمعیت بوده و محل رجوع دستجات عزاداران حسینی هستند اقامه می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده، از مشارکت ۴۲۰ مبلغ و روحانی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان خبر داد و گفت: ۴۸ نفر از این مبلغان اعزامی از قم و ۳۷۲ مبلغ و روحانی بومی گیلان هستند.

او افزود: نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری خدمت رسانی به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با تاکید بر رعایت شئونات ماه محرم از سوی عموم مردم خواستار توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب و عالمان دینی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) شد و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی و مجریان در برگزاری مراسم عزاداری رعایت حال مجاوران و همسایگان بقاع متبرکه را بکنند.

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.