دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

ظرفیت روحانیون برای پیشگیری از اعتیاد به کار گرفته شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بر نقش روحانیون و مبلغان دینی در پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون معزز یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری و مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا ابراهیمی در همایش آموزشی مبلغین و مبلغات سازمان تبلیغات اسلامی فارس که به مناسبت ماه محرم و صفر در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد اهمیت زیادی دارد.

او افزود: استفاده از ظرفیت‌های مذهبی مانند حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی مساجد و بسیج به ما کمک می‌کند که در پیشگیری اولیه از اعتیاد خوب و مؤثر عمل کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی و در مقابل گرایش به ارزش‌های مادی و ظاهری یکی از عوامل مهمی است که شاید بتوان گفت در کنار عدم کنترل والدین باعث ایجاد انواع آسیب‌ها و مُعضلات اجتماعی ازجمله اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان می‌شود.

ابراهیمی گفت: مذهب و معنویت به زندگی فرد جهت می‌دهد و از او به هنگام فشارهای روانی روزمره حمایت می‌کند و می‌تواند عاملی بازدارنده در برابر آسیب‌های اجتماعی خصوصاٌ پدیده شوم مواد مخدر باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: باورهای دینی می‌تواند آسیب اجتماعی به‌ویژه اعتیاد را در جامعه کم‌رنگ کند.

او در ادامه بر نقش روحانیون و مبلغان دینی در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت روحانیون معزز یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری و مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر بوده و می‌توانند از طریق آگاهی‌بخشی و متقاعدسازی عموم مردم نقش مؤثری در پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مبارزه هدفمند و جدی با پدیده شوم مواد مخدر جزء باهمت و اراده مسئولین و مشارکت حداکثری مردم صورت نخواهد گرفت لذا باید برای تحقق این امر تلاش و همت بیش‌ازپیش کرد.
انتهای پیام/م

باورهای دینی کمرنگ کننده آسیب اجتماعی به‌ویژه اعتیاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.