طرح بازیافت پساب واحد دانه بندی گوگرد مجتمع پتروشیمی خارک به بهره‌برداری رسید تا آب‌های گوگردی این مجتمع وارد دریا نشود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طرح بازیافت پساب واحد دانه بندی گوگرد مجتمع پتروشیمی خارک به سمت دریا افتتاح شد.

به گفته رئیس واحد دانه بندی گوگرد پتروشیمی خارک، با اجرای این طرح، روزانه ۳۰ تن آب که پیش از این به دریا ریخته می‌شد باز یافت می‌شود و پس از تصفیه فیزیکی و جدا سازی ذرات گوگرد همراه با آن، دوباره در فرایند تولیدی این واحد قرار می‌گیرد و برای جدا سازی ذرات گوگرد استفاده می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی سالانه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

دادخواد افزود: اجرای این طرح  از آلودگی دریا به ذرات گوگردی همراه با آب جلوگیری می‌کند و همچنین باعث بازیافت گوگرد‌های ته نشین شده در حوضچه‌ها می‌شود و هزینه عملیات پیش تصفیه را کاهش می‌دهد.

او ادامه داد: برای فرایند واحد دانه بندی گوگرد روزانه ۶۰ مترمکعب آب استفاده می‌شود که با اجرای طرح بازیافت پساب، ۳۰ مترمکعب آب یعنی ۵۰ درصد آب مصرفی واحد باز یافت می‌شود.

رئیس واحد دانه بندی گوگرد پتروشیمی خارک، بازیافت ماهانه دو تن گوگرد را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان و بیان کرد: طرح بازیافت پساب علاوه بر آثار مثبت در حوزه مدیریت محیط زیست و انرژی، صرفه جویی اقتصادی نیز در بر دارد.

انتهای پیام/ک

طرح بازیافت پساب واحد دانه بندی گوگرد مجتمع پتروشیمی خارک به بهره‌برداری رسید

 

برچسب ها: وزارت نفت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.