در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، چندین پروژه و طرح مخابراتی در شهرستان شوش به بهره برداری رسید.

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت پروژه‌ها و طرح‌های مخابراتی شهرستان شوش با حضور امام جمعه شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس مخابرات شهرستان شوش، مسئولان نظامی و انتظامی و تنی چند از مسئولان محلی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

او افزود: این طرح‌ها شامل؛ توسعه و بهسازی شبکه تلفن ثابت یکهزار و ۴۱۹ شماره، توسعه شبکه دیتا یکهزار و ۸۷۸ پورت، توسعه شبکه فیبر نوری ۲ هزار و ۴۸۸ متر، نوسازی، توسعه سایت‌های همراه اول ۲۱ سایت، احداث سایت همراه اول ۲ سایت و توسعه ارتباطات در مرکز شهرستان و روستا‌های خشان، حسین ناهض، خماط، رغیوه، سدشاوور، شهرک بهرام، خویس، فکه، راضی، حمد، مزرعه۱، بنه رحیمه، شیخ فالح، دحیمی، زبیددبات و میرزا علیخان است.

فلاح زاده بیان داشت: مهم‌ترین اولویت مخابرات در سال جاری توسعه فیبرنوری، دیتا و شبکه همراه در مناطق شهری، به ویژه روستا‌ها بوده که توسعه ارتباطات در روستا‌ها از اعتبارات وزارت ارتباطات و در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر‌ها و روستا‌ها است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم تصریح کرد: توسعه ارتباطات در قالب طرح uso از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که می‌تواند کمک شایانی در رونق روستا‌ها باشد.

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته به منظور اجرای طرح‌های مخابراتی و رفع مشکلات شبکه ارتباطی از رحیم فلاح زاده مدیر و کارکنان مخابرات منطقه خوزستان به ویژه شهرستان شوش، خواستار توسعه شبکه ارتباطی بیش از پیش در روستا‌ها شد.

شهرستان شوش از مجموع ۲۸ مرکز تلفن پرظرفیت و کم ظرفیت، تعداد۴۷هزار شماره تلفن ثابت منصوبه شهری و روستایی دارد.

انتهای پیام/گ

افتتاح پروژه های مخابراتی در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.