فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ۲۴۰ دیده‌بان در ۱۴ شهرستان این استان به‌کارگیری شدند.

شناسایی ۱۱۰ منطقه بحرانی در استان کرمانشاه/۱۵ پایگاه اطفا حریق راه اندازی شدبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سرهنگ علی کرمی با اشاره به نزول بارش‌های فراوان در اواخر سال گذشته در ابتدای امسال و افزایش پوشش گیاهی اظهار داشت: با توجه به این موضوع و احتمال افزایش حریق در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌های استان اقداماتی برنامه ریزی شد.

اوافزود: از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری ۱۴ همایش در ۱۴ شهرستان استان با سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد، نشست با ائمه جمعه و نشسته با دادستان پیرامون مجازات جایگزین حبس برای استفاده از محکومین این زمینه اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه از تهیه سه هزار قلم تجهیزات طریق مرکز و توزیع آن بین ۱۴ شهرستان استان به این منظور و طی سال جاری خبر داد و گفت: در این زمینه از ظرفیت خیرین نیز استفاده شده است که در قالب آن هفت دستگاه دمنده توسط خیرین در پاوه، ۲۵ دستگاه دمنده توسط خیرین در گیلانغرب و ۱۵ دستگاه دمنده توسط خیرین در جوانرود برای کمک به اطفای حریق اعطا شده است.

این مسئول از به کارگیری ۲۴۰ دیده بان در ۱۴ شهرستان استان خبر داد و گفت همچنین ۱۰ نیروی واکنش سریع را در مرکز استان استخدام کرده ایم.

کرمی از صدور ۱۰۰ نفر بیمه نامه بی نام برای آسیب دیدگان احتمالی در اطفاء حریق خبر داد و گفت: ۵ دستگاه خودروی فتون نیز به این منظور تهیه شد و در راستای مباحث آموزشی و ترویجی نیز ۵ هزار پرشور در مراکز تفریحی و تفرجی توزیع شد و همچنین دستور استاندار برای فرمانداران بخشداران و دهیاران احکام مدیریت بحران صادر شده است.

او  از شناسایی ۱۱۰ منطقه بحرانی در استان خبر داد و گفت در ۱۴ شهرستان استان نیز ۱۵ پایگاه اطفای حریق راه اندازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه ۶۵ درصد عامل آتش سوزی‌ها را مربوط به گردشگران دانست و بیان کرد: ۱۵ درصد آتش سوزی‌ها در اثر سرایت از مزارع کشاورزی، ۱۴ درصد در اثر اختلافات قومی و قبیله ای، ۴ درصد ناشی از پادگان‌های نظامی و تاسیسات جانبی منابع طبیعی و ۲ درصد در اثر عوامل غیر انسانی است.

او از تشکیل ۲۰۳ پرونده تخریب و تخلف خبر داد و افزود: در این راستا همچنین ۴۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده است و ۵۸۹ گزارش مردمی نیز در این حوزه دریافت کرده‌ایم.

کرمی از وقوع ۴۷ فقره آتش‌سوزی در سطح ۱۴۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طی ۵ ماهه امسال خبر داد و بیان داشت: بیشترین آتش سوزی‌ها را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب دانست.

انتهای  پیام/ز

 

به کارگیری ۲۴۰ دیده بان در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.