ایران در حوزه موشکی به چنان قدرتی رسیده که آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد و کارشناسان معتقدند با موشک‌های فعلی خود نیازی به S۳۰۰ ندارد، اما در صنعت خودروسازی از پیکان به پراید رسیدیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: تحقق دولت کریمه نیاز ضروری جامعه امروز و آینده است و ریشه در قرآن، تاریخ و روایات دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به آیات قرآن در رابطه با دولت کریمه گفت: کسانی که از سوی خدا مسئول اداره امور مردم هستند باید دارای خصوصیاتی باشند و امام علی (ع) نیز بهترین غنیمت برای مردم را دولت و مسئولان نیک می‌داند.

وی درباره نحوه شکل‌گیری دولت کریمه تصریح کرد: اداره کشور باید در اختیار انسان‌های خوب باشد و دولت عدالت‌محور یعنی عدالت در تقسیم بودجه، توزیع امکانات کشور و اداره آن را داشته باشد و مردم زیر سایه دولتی عادل زندگی کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: خداوند اراده کرد دولت کریمه را شکل دهد و موسس آن است و چنین دولتی دو شرط اساسی دارد که وجود رهبری مطلوب، کامل و پاک از هر جهت در رأس آن از مهم‌ترین شرایط است.

شرط زیربنایی دولت کریمه  برخورداری از قانون کامل اساسی است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا دومین شرط زیربنایی دولت کریمه را برخورداری از قانون کامل اساسی دانست و افزود: این قانون کامل باید زندگی انسان را به شکلی جامع پوشش دهد و اگر این گونه نباشد طبق خواسته خداوند نیست.

وی با بیان اینکه خداوند برای تحقق دولت کریمه چند هزار پیامبر فرستاده است گفت: مردم نمی‌توانند با رأی به رهبری مطلوب دست یابند و خداوند خود این کار را انجام داد و ۱۲۴ هزار انسان والا که هیچ سهمی از حکومت نمی‌خواستند را برای هدایت مردم فرستاد.

سعیدی با تأکید بر اینکه قانون و نسخه درمان همه درد‌های بشر قرآن است بیان کرد: پس از پیامبر (ص) خداوند ۱۲ امام معصوم را برای هدایت بشر فرستاد لذا رهبری الهی ساختنی است و خداوند چنین شخصی را برای خودش می‌سازد و تربیت می‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، ائمه اطهار (ع) را دست پرورده خدا برای خدمت به مردم معرفی کرد و ابراز داشت: رهبری در سه سطح نبوت، امامت و در عصر غیبت بر عهده، ولی فقیه به‌عنوان رهبر الهی در راس نظام دینی است.

وی وجود تنها یک رهبر الهی را برای تشکیل دولت کریمه کافی ندانست و افزود: مهم‌ترین رکن تشکیل دولت کریمه حضور مردم و اطاعت و وفاداری آنان از رهبری الهی است و دلیل عدم موفقیت بسیاری از پیامبران در طول تاریخ همراهی نکردن مردم با آنان بود.

سعیدی با بیان اینکه وقتی مردم شعار‌های انقلاب را فراموش کنند بقای حکومت دینی به خطر می‌افتد خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر (ص) مردم برای تاسیس حکومت دینی پای کار آمدند، اما در حادثه غدیر خم به گمراهی رفتند و قول خود را فراموش کردند.

وی واقعه کربلا و غیبت طولانی امام زمان (عج) را ریشه در اشتباه امت پیامبر (ص) عنوان کرد و افزود: یکی از افتخارات مردم ایران این است که غدیر روح‌الله را محقق کردند و زمانی که عده‌ای از خواص قصد داشتند حادثه غدیر را تکرار کنند، مقابل آن‌ها ایستادند.

سعیدی با بیان اینکه سه قوه در کنار هم تحت فرمان پیامبر (ص) وائمه (ع) شکل دهنده دولت کریمه هستند گفت: سه قوه کشور بازو‌های رهبر معظم انقلاب جهت اداره جامعه هستند و اینکه عده‌ای می‌گویند قوای سه‌گانه نباید یک دست باشند حرف غلطی است.

وی با اشاره به اینکه سه قوه کشور در اداره جامعه بسیار تاثیرگذار هستند ابراز داشت: اقدامات اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به ما نشان می‌دهد اگر زودتر چنین شخصی در رأس این قوه بود بسیاری از مفاسد اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: در دولت کریمه دو مدل داریم که یکی از آن‌ها مدل شهید رجایی و دیگری مدل بنی صدر است و مردم باید بدانند که قوه مجریه نقش تعیین کننده‌ای در جامعه دارد.

وی مجلس مقتدر و انقلابی را عامل جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات در کشور دانست و تأکید کرد: اگر مجلس تحت سیطره دولت قرار گیرد نمی‌تواند در مقابل انحرافات و خطا‌های آن بایستد لذا یک نماینده باید انقلابی باشد و خودش را فدای ارزش‌ها کند.

محاکمه باید علنی شود

سعیدی نقش قوه قضائیه در کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: عده‌ای می‌گویند محاکمه‌ها نباید علنی باشد، اما این حرف غلط است، زیرا وقتی شخصی چندین تن گوشت را در بازار احتکار می‌کند باید علنی محاکمه شود تا دیگر چنین اتفاقاتی در جامعه نیفتد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا وظیفه مردم را انتخاب مجلسی انقلابی دانست و افزود: مردم هنگام انتخابات باید به این نکته توجه داشته باشند که آیا نماینده منتخب آنان می‌تواند در مقابل انحرافات بایستد یا خیر و باید سعی کنند دولت و مجلس انقلابی انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان گاهی اوقات مجبور است بنا به دلایلی برخی افراد را تأیید صلاحیت کند بیان کرد: مردم باید شایستگی کاندیدا را تشخیص دهند، زیرا شورای نگهبان باید در چارچوب قانون عمل کند و به افراد پاسخگو باشد، اما کسی از مردم درباره اینکه به چه کسی رای داده‌اند سوال نمی‌کند.

سعیدی مشکلات حوزه صنعت خودروسازی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: ایران در حوزه موشکی به چنان قدرتی رسیده است که آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد و بسیاری از کارشناسان معتقدند ایران با موشک‌های فعلی خود نیازی به S۳۰۰ ندارد، اما در صنعت خودروسازی از پیکان به پراید رسیدیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.