مهم‌ترین حوادث امروز هشتم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز هشتم شهریور ماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان کار زوج سارق در اصفهان پس از ۱۰ میلیارد ریال سرقت از منازل مردم

سرهنگ "حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر دستبرد به منازل آن‌ها موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای توسط کارآهان انجام گرفت و سرانجام با بررسی‌های علمی و تخصصی ویژه، هویت یک زن و مرد که در این سرقت‌ها دست داشتند به دست آمد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان، گفت: با شناسایی هویت سارقان، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی هر ۲ نفر را طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه سارقان با هم زن و شوهر هستند، اظهار داشت: این زوج تاکنون به ۱۱ مورد سرقت از منازل مردم اعتراف کردند که ارزش سرقت‌های صورت گرفته توسط آنان از سوی کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد اعلام شده است.

این مقام انتظامی درخصوص نحوه سرقت توسط متهمان، گفت: این افراد پس از زیر نظر گرفتن افراد متمول به محض خروج آنان از منازل خود با شگردی خاص وارد آن شده و سپس وجوه نقد، طلاجات و سکه‌های موجود را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: بسیاری از افراد به جای نگهداری وجوه نقد، طلاجات و سکه‌ها در صندوق امانات بانک‌ها آن‌ها را در منازل خود و بدون هیچ گونه حفاظی و حتی در کمد لباس یا میز آرایش منزل خود قرار می‌دهند که همین امر باعث می‌شود سارقان به راحتی آن را پیدا و به سرقت ببرند.

مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خروج از منزل تمام راه‌های ورودی به منزل خود را مسدود کرده و روی در‌ها و پنجره‌ها نرده و حفاظ نصب کنند و به یکی از همسایگان مورد اطمینان خود خالی بودن منزل را اطلاع دهند تا در صورت هرگونه مورد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند همچنین هنگام رفتن به مسافرت اطراف منزل را زیر نظر گرفته و در صورت وجود افراد و حرکات مشکوک موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

ضبط گواهینامه ۳۱۴ راننده متخلف در اصفهان

سرهنگ "علی مولوی"سرپرست پلیس راهور استان اصفهان گفت: در مرداد ماه سال جاری گواهینامه رانندگی ۳۱۴ راننده متخلف ضبط و از ادامه رانندگی آنان جلوگیری به عمل آمد.

او افزود: به حد نصاب رسیدن نمره منفی، مصرف مشروبات الکلی، استعمال مواد مخدر و ارتکاب تخلفات حادثه ساز را از جمله دلایل ضبط این تعداد گواهینامه رانندگی است.

سرهنگ مولوی با بیان اینکه ما معتقدیم که تنها یک درصد از رانندگان قانون گریز هستند و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی‌گذارند اظهار داشت: پلیس تمام توان و امکانات خود را برای برخورد با این دسته از رانندگان بکار می‌گیرد و اجازه نخواهد داد آن‌ها با تخلفات خود امنیت خیابان‌ها و جاده‌ها را به خطر انداخته و باعث اختلال در نظم ترافیکی کشور شوند.

سرپرست پلیس راهور استان اصفهان گفت: گواهینامه رانندگی متخلفان به مدت ۶ توقیف می‌شود و پس از شرکت رانندگان در کلاس‌های آموزشی و پرداخت جریمه‌های خود مجدداً به آن‌ها تحویل می‌شود، اما اگر برای بار دوم دوباره گواهینامه آن‌ها ضبط شود این بار گواهینامه‌ها باطل شده و بایستی فرد از ابتدا برای گرفتن آن اقدام کند.
 

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص سودجویی کلاهبرداران سایبری در ماه محرم

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: از آنجایی که در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، میلیون‌ها انسان با اختلاف طبقات و نژاد و مذهب به عزاداری آن حضرت می‌پردازند، فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار دارد تا با سوءاستفاده از احساسات شهروندان، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند.

او افزود: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌های مداحی و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: برخی از نرم افزار‌ها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوز‌ها از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و… را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوز‌ها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند و بنابراین باید کاربران از نصب این گونه نرم‌افزار‌ها خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های معتبر است گفت: علاوه بر این شهروندان می‌بایست در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند چرا که مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات اصلی پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
 

توقیف کامیون‌های حامل قاچاق در "شهرضا

سرهنگ "صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو‌ها، تعداد ۲ دستگاه موتور سیکلت، ۴ دستکاه ماشین لباسشویی و یک دستگاه ماکروویو خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می‌شدند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ارزش محموله‌های کشف شده در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۶۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص راننده‌های هردو خودرو دستگیر و همراه پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
 

۵ براثر واژگونی خودروی سمند در جاده شهرضا به اصفهان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۸:۶ دقیقه امروز به اورژانس ۱۱۵ اعلام و دو واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل سانحه اعزام شد.

غفور راستین افزود: در این حادثه پنج نفر شامل یک مرد، سه زن و یک پسر هفت ساله مصدوم شدند که پس از دریافت خدمات درمانی اولیه در محل سانحه به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا منتقل شدند.

علت بروز این سانحه توسط پلیس راه در دست بررسی است.
 
انتهای پیام/م
 
 
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.