نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکتی است که شاخص‌های تمدنی را برای جامعه ما نشان می‌دهد.

فقر جامعه اسلامی را به سمت کفر می‌کشاندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان   ،حجت‌الاسلام عبادی زاده امام‌جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت:نباید به‌سادگی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گذشت، زیرا این بیانیه گام دوم نقشه راه جهان اسلام را در آینده ترسیم می‌کند.

اوبا اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه‌جانبه نگر است، بیان کرد: این بیانیه آینده‌نگر است و سرنوشت و آینده کشورمان را ترسیم می‌کند و امید را در جامعه اسلامی زنده می‌کند.

امام‌جمعه بندرعباس افزود: افزایش اعتمادبه‌نفس در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید واقع‌شده و به سمت‌وسوی فهم تمدن سازی پیش می‌رویم.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه مسئولان باید طبق این نقشه راه پیش روند و با حرکت لاک‌پشتی به‌جایی نمی‌رسیم بلکه باید سرعت را چاشنی کار خود کنند، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتقاد و نقدپذیری را به ما یاد می‌دهد؛ امروز اگر درجایی مردم نقد می‌کنند به دنبال رشد و اصلاح هستند و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

او با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی نیز جامعه نیاز به انتقاد از خود دارد، گفت: بحث‌های مطرح‌شده در آسیب‌های اجتماعی به‌نوعی انتقاد از خود جامعه است که با همت مردم و مسئولین و چراغ راه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌طور حتم برطرف خواهد شد.
نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه پایین بودن حقوق کارمندان دولت ممکن است سبب وسوسه شدن مأموران دولتی شود، خاطرنشان کرد: البته نباید این موضوع سبب شود به سمت گناه و فساد پیش برویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: کسانی هستند که خودشان ممکن است قصدی برای دریافت رشوه ندارند، اما نقش واسطه‌گری را ایفا می‌کند، این فرد هم دچار خطا و اشتباه شده است.

او با بیان اینکه اگر کسی در دستگاه اجرایی پیدا شود که برای دریافت حق یک فرد، به او کمک کند و راهنمایی کند مورد پاداش الهی قرار می‌گیرند که در دریافت حق مظلوم کمک کرده‌اند، اضافه کرد: بزرگ‌ترین نگرانی که امروز وجود دارد که برخی منکرات تبدیل شود به امر عادی و زشتی آن منکر از بین برود.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه ضعف ایمان است که افراد را به رشوه‌گیری و دادن هدایت کند، عنوان کرد: گاهی قوانین دست‌وپا گیر در ادارات باعث می‌شود که ارباب‌رجوع خسته شود و برای راحتی از این خستگی چاره‌ای جز باج دادن ندارد.

او با بیان اینکه هر چه به لحاظ قانون دستگاه‌های اجرایی شفاف‌تر و قوانین ساده و تسهیل گر باشد، زمینه فساد تنگ‌تر می‌شود، افزود: راهی جز چابکی و سبکی نظام اداری نداریم و این نظام اداری را از پیچیدگی و کلاف سردرگم نجات دهیم.

امام‌جمعه بندرعباس گفت: اگر زشتی منکر در جامعه از بین برود، امری خطا و آفت بزرگی است و آرام‌آرام افرادی که در این زمینه گناهکار هستند دیگر عمل خود را گناه نمی‌داند.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه گاهی اوقات عامل رشوه‌گیری مشکلات مالی و فقر است، افزود: گاهی اوقات فقر جامعه اسلامی را به سمت کفر می‌کشاند؛ زمانی که فرد نداشته باشد که شکمش را سیر کند، ممکن است دست به هرکاری بزند.

اوبا بیان اینکه امروز کارمندان دولت با مشکل در توان و قدرت خرید روبه‌رو هستند، اضافه کرد: امیدوارم هرچه زودتر این مشکل حل شود که یکی از راه‌حل‌های آن کوچک‌تر شدن دولت است.

حجت‌الاسلام‌ عبادی زاده با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات دولت تعداد زیاد کارمندان دولتی است، گفت: کار که تنها پشت میز نشستن و کار دولتی نیست؛ چرا باید از زمین‌های کشاورزی و صنایع‌دستی دوری می‌کنیم درحالی‌که درآمدش به‌مراتب بیشتر و بهتر از کارمندان دولت است.

اوبا اشاره به اینکه پایین بودن حقوق کارمندان دولت ممکن است سبب وسوسه شدن مأموران دولتی شود، خاطرنشان کرد: البته نباید این موضوع سبب شود به سمت گناه و فساد پیش برویم بلکه باید از آزمون‌های الهی سربلند بیرون بیایم.

امام‌جمعه بندرعباس در خطبه دوم نماز جمعه امروز بندرعباس با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: اینکه مردم به سنت امام حسین (ع) اقتدا کنند، اما در مقام عمل، عمل نکنند در زمره بدترین اعمال است.

او با اشاره به اینکه باید روش و راه اهل‌بیت (ع) را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: اگر جوانان امروز به سیره امام راحل و مقام معظم رهبری معتقدند باید این راه و روش را هم در زندگی خود عمل کنند و آن‌ها را به‌عنوان الگو و مبنای حرکتی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه هر جا به نفعمان بود عمل کنیم و هر جا به نفعمان نبود کنار بگذاریم، امری ناپسند است، تصریح کرد: در آستانه برگزاری کنگره امام سجاد (ع) در استان هرمزگان هستیم که این کنگره برندی برای استان هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: ۲۵ محرم برابر با سوم مهرماه کنگره امام سجاد (ع) در استان هرمزگان برگزار خواهد شد و باید مردم هرمزگان به‌خوبی همچون سال‌های گذشته این کنگره را میزبانی کنند و نهضت صحیفه خوانی باید در مساجد راه‌اندازی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه باید از مبلغین و مسئولین هیئت‌های مذهبی دهه اول محرم در استان هرمزگان تقدیر کرد که توانستند فضای جامعه را به نام اباعبدالله الحسین (ع) عطرآگین کنند، اضافه کرد: از مردم هرمزگان که با حضور خود در آئین‌های عزاداری رونق‌بخش محفل سیدالشهدا (ع) بودند، باید قدردانی کرد و امیدوارم به‌روزی برسیم که تمامی دنیا به‌خوبی با اباعبدالله الحسین (ع) و سیره عملی و زندگی‌اش آشنا شوند.

انتهای پیام/ر

خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس

 

منبع:خبرگزاری ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.