انتخاب مجدد نخست وزیر مستعفی ایتالیا برای تشکیل کابینه دولت + فیلم

رئیس جمهور ایتالیا در تلاش برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور، کونته را به عنوان رئیس دولت جدید ایتالیا تعیین کرد.

انتخاب مجدد نخست وزیر مستعفی ایتالیا برای تشکیل کابینه دولت + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، سرجو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا، پس از گذشت یک هفته رایزنی با احزاب سیاسی و گروه‌های پارلمانی این کشور، جوزپه کونته نخست وزیر مستعفی این کشور را بار دیگر مامور تشکیل دولت کرد.

کونته پس از دیدار با رئیس جمهور ایتالیا گفت: این مرحله بسیار حساسی برای ایتالیا است. اقتصاد جهان و به ویژه اقتصاد اروپا رو به کندی است و ما باید در این شرایط حساس اقتصادی هر چه سریع‌تر از بحران سیاسی ناشی از سقوط دولت خارج شویم.

متئو سالوینی رهبر حزب راستگرای «اتحاد» که موجب سقوط دولت ایتالیا شد از برگزار نشدن انتخابات زود هنگام به شدت انتقاد کرد و آن را توطئه‌ای بین المللی بر ضد حزبش خواند و اظهار کرد: ما اطمینان داریم که نقشه‌ای برای به فروش گذاشتن کشور ما وجود دارد که در خارج طراحی شده است.

سیلویو برلوسکنی رهبر حزب راستگرای «به پیش ایتالیا» و نخست وزیر اسبق ایتالیا نیز از دیگر معترضان به انتخاب مجدد کونته است. برلوسکنی پس از دیدار با رئیس جمهور ایتالیا در جمع خبرنگاران گفت: دولت ائتلافی دموکرات - پنج ستاره یک راه حل سیاسی اشتباه و نامناسب برای حل مشکلات کشور است. باید انتخابات زود هنگام برگزار شود.

کونته از طرف دو حزب «دموکرات» از جناح چپ میانه به رهبری نیکولا رینگارتی و «جنبش ۵ ستاره» از جناح ضد ساختار به رهبری لوئیجی دی مایو، به عنوان نامزد نخست وزیری به رئیس جمهور معرفی شده بود.

تعیین رئیس دولت جدید ایتالیا اولین گام عملی برای خارج کردن این کشور از بحران سیاسی هفته‌های اخیر است که مراحل بعدی ان تشکیل کابینه، سوگند اعضای دولت و گرفتن رای اعتماد از پارلمان خواهد بود.


بیشتر بخوانید: چالش انتخاب نخست وزیر جدید در ایتالیا + فیلم 


انتهای پیام/
 

کونته مامور تشکیل کابینه دولت شد + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.