سرگرد زینی‌وند مقدم درباره علت شماره‌گذاری تیر‌های برق بزرگراه‌ها توضیحاتی داد.

علت شماره‌گذاری تیر‌های برق بزرگراه‌ها چیست؟سرگرد مصطفی زینی وند مقدم رئیس علائم و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پلیس راهور فاتب برای رسیدگی سریع و به موقع به تصادفات محورهای بزرگراهی، همواره با چالش‌های روبه‌رو بوده است.

رئیس علائم و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: یکی از مهم ترین این عوامل نبود شاخص ای مناسب در معابر بزرگراهی جهت اعلام آدرس دقیق محل وقوع حادثه از سوی شهروندان است.

وی بیان کرد: اعلام آدرس صحیح در هنگام وقوع حوادث، خود به معضلی سردرگم کننده برای شهروندان تبدیل شده است، علاوه بر این دستگاه‌های امدادرسان نیز در شرایط اضطراری با چالشی مشابه روبرو هستند.

سرگرد زینی‌وند مقدم گفت: بنابراین به منظور موقعیت یابی درست و سریع محل وقوع تصادفات و سایر حوادث و جلوگیری از سردرگمی شهروندان برای اعلام آدرس دقیق محل حادثه، طرح شماره گذاری تیرهای برق محور های بزرگراهی مطرح گردید.

علت شماره‌گذاری تیر‌های برق بزرگراه‌ها چیست؟

وی با اشاره به اقدامات این طرح گفت: به منظور هماهنگی های لازم با شهرداری و استفاده از نقطه نظرات کارشناسی سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان به ویژه اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و همچنین کارشناسان شرکت توزیع برق استان تهران، جلسه مشترک متعددی برگزار شد و در نهایت، طرح نهایی شماره گذاری تیرهای روشنایی که به صورت برچسب به عرض ۱۰ سانتیمتر و طول ۴۵ سانتیمتر، پس از تصویب نهایی اعضا در محور آزادگان به عنوان پایلوت اجرا گردید.


بیشتر بخوانید: حادثه برای تریلی حامل تیرآهن در بزرگراه آزادگان


رئیس علائم و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: بزرگراه های شهید زین الدین شهید همت و شهید خرازی نیز در اولویت بعدی قرار دارند.

وی گفت: در این طرح یک شماره دو رقمی در قسمت بالای برچسب وجود دارد که بیانگر کد بزرگراه می باشد. در زیر این شماره دو رقمی جهت جغرافیایی بزرگ را با حروف لاتین نمایش داده می شود، یک عدد سه رقمی به صورت عمودی نیز در زیر حرف لاتین درج شده که کد تیر روشنایی را مشخص می‌کند.

علت شماره‌گذاری تیر‌های برق بزرگراه‌ها چیست؟

سرگرد زیدوند مقدم با اشاره به اهداف طرح بیان کرد: هدف از طرح و اقدام فوق ایجاد امکان نظام مند برای کلیه شهروندان و دستگاه‌های امدادرسان در اعلام آدرس محل وقوع حوادث در نقاط مختلف بزرگراهی بوده است و اجرای صحیح و درست این طرح می‌تواند منتج به موارد مشروحه ذیل گردد:

۱. فراهم نمودن امکانی برای شهروندان جهت اعلام آدرس دقیق محل وقوع تصادف و یا سایر حوادث به نیروهای انتظامی امدادی و خدمات رسان.

۲. استفاده نرم افزارهای موبایلی موقعیت یاب داخلی و بومی از این طرح برای آدرس دهی مناسب به کاربران خود.

۳. ایجاد امکانی برای شناسایی دقیق نقاط حادثه خیز و دارای گره ترافیکی.

۴.‌ کاهش زمان رسیدگی به حوادث ترافیکی و اعزام نیروهای پلیس و دستگاه‌های امدادی به محل وقوع حادثه، از جمله موارد این طرح است.

انتهای پیام/

بزرگراه های شهید زین الدین، شهید همت و شهید خرازی در اولویت بعدی شماره گذاری هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا طوسی
۰۹:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خیلی خوبه. آدم تا زمانیکه در شرایط اضطراری قرار نگرفته و سردرگم نشده این کارها رو هزینه بر و بی خودی میبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
تيرا همين حالاشم شماره دارن و همه ميدونن مگه كاغذ مفت دستشون رسيده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
شمالي جنوبي يا شرقي غربي اش ديگه چيه مگه فرقي هم ميكنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
جالبه
آخرین اخبار