رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه خوزستان گفت: تناسب نداشتن کیفیت راه‌ها و حجم تردد سبب شده که استان در تصادفات جاده‌ای در رتبه سوم کشور قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه خوزستان گفت:  تناسب نداشتن کیفیت راه‌ها و حجم تردد سبب شده که استان در تصادفات جاده‌ای در رتبه سوم کشور قرار گیرد.

او افزود: بیشترین حجم جابه جایی مسافر در استان توسط شبکه جاده‌ای انجام می‌شود و علی رغم ظرفیت بسیار خوبی که در شبکه ریلی داریم اما بصورت کامل از آن استفاده نمی‌شود.

حاجتی بیان داشت: استان از نظر میزان تن کیلومتر کالای حمل شده در کشور رتبه اول را دارد، اما از نظر کیفیت راه‌ها که نسبت طول آزادرا‌ها و برزگرا‌ها به کل طول را‌های استان است در رتبه ۱۵ کشور قرار داریم.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: طبق برآورد‌های انجام شده ۱۳۳ نقطه‌ای که در راه‌های استان حادثه خیز هستند که برای برطرف کردن آن نیاز به ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که با توجه به درامد‌های دولت رقم قابل توجهی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت اسمی راه آهن جنوب ۱۸ میلیون تن است، ولی به دلیل گلوگاه لرستان ظرفیت واقعی که مورد استفاده قرارمی‌گیرد ۵ میلیون تن است که همین موضوع باعث شده تا نتوانیم بخشی از ترافیک جاده‌ای را به شبکه ریلی منتقل کنیم.

انتهای پیام/م

بالا بودن آمار تصادفات جاده ای در خوزستان

برچسب ها: بودجه ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار