معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد از جمع آوری ۵۴ متکدی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حسن گیته معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ متکدی و کارتن‌خواب از سطح این شهر جمع‌آوری و ساماندهی شدند. 

او، با اشاره به اینکه وجود متکدی در مهاباد چهره این شهر فرهنگی را زشت کرده است، افزود: ۲۳ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده مرد و ۳۱ نفر آنان نیز زن هستند.

گیته، با بیان اینکه بیشتر متکدیان از شهر‌های اطراف به مهاباد آمده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند، گفت: ۳۴ نفر از مجموع متکدیان جمع‌آوری شده افراد غیر بومی هستند.

او اضافه کرد: متکدیان پس از جمع‌آوری درمکانی موقت نگهداری و سپس با تهیه بانک اطلاعاتی از آنان ضمن دریافت تعهد برای گدایی نکردن تحویل خانواده‌ها و شهر‌های خود می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: ۱۸ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده تحت پوشش اداره بهزیستی و ۱۷ نفر آنان هم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بودند.

او، با بیان اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان بطور مرتب در طول سال اجرا می‌شود، اضافه کرد: روزانه یک گروه سه نفره به همراه یک دستگاه خودرو مخصوص جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر وظیفه جمع‌آوری این افراد را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ج

۵۴ متکدی در مهاباد جمع‌آوری شدند

برچسب ها: شورای شهر ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.