معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: شهرداری‌های از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و خلاف پروانه در استان اردبیل جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در دوره آموزشی کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها گفت: باید از ابزار بازدارنده و بهره گیری از مفاد قانونی از ایجاد سکونتگاه‌های غیر قانونی و ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود.

او بیان کرد: تقویت پلیس ساختمان و عوامل اجرائیات ساختمانی شهرداری‌ها یکی از ابزار‌های مهم و بازدارنده ساخت و ساز‌های غیر مجاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه بیشتر اوقات جریمه عوامل ساخت و ساز‌های غیر مجاز مانع تخریب می‌شود افزود: متاسفانه روی آوردن به بحث جریمه زمینه سو استفاده برای افراد سودجو و فرصت طلب را فراهم می‌کند.

امامی یگانه گفت: متولیان امر به ویژه شهرداری‌ها باید از عوامل بازدارنده از جمله سرکشی به محل‌های ساخت و ساز و ارایه گزارش به موقع و اعمال قانون استفاده کنند.

او با بیان اینکه درسال ۹۷ بیش از ۱۸۰۰ پرونده تنها ۱۳ پرونده منجر به تخریب شده افزود: با این دید روز به روز شاهد افزایش تخلفات ساختمانی از سوی افراد فرصت طلب خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: احکام صادره متاسفانه به موقع اجرا نمی‌شود و بیشتر پرونده‌ها معطل رها می‌شود.

امامی یگانی صنعت ساختمان را یک صنعت مظلوم برشمرد و افزود: در صنعت ساخت و ساز که زمینه ساز توسعه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است باید جلوی زیاده خواهی برخی افراد معدود که زندگی اجتماعی را تهدید می‌کنند با اعمال دقیق قانون جلوگیری کرد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه این بخش یکی از پرسودترین شغل‌ها محسوب می‌شود و عده‌ای بدون داشتن علم و تخصص کافی به ساخت و ساز‌های زود بازده روی آورده اند و مسایل فنی و اصول ساخت و ساز رعایت نمی‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه بطور عمده ساخت و ساز‌ها برای زندگی دیگران است گفت: افرادی که ساخت و ساز را بدون نظارت کافی و ملاحظه کاری شغل خود کرده اند ساختمان را برای دیگران می‌سازند که اصول فنی به جهت ارزان تمام شدن رعایت نمی‌شود.

امامی یگانه ساخت و ساز‌های غیر مجاز را حاصل چشم پوشی از قانون دانست و اظهار داشت: نظارت و پیشگیری بی موقع و اغماض از ساخت و ساز‌های خارج از عرف سبب تشکیل پرونده‌های برای رسیدگی در کمیسیون ماده۱۰۰ می‌شود.

انتهای پیام/ح

احکام صادره متاسفانه به موقع اجرا نمی‌شود

برچسب ها: مسکن ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار