آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره تعیین تکلیف انتخاب وزیر و استخدام معلمان حق التدریس و پیش دبستانی گذشت.

از جزئیات استخدام رسمی حق التدریس‌ها تا تعیین تکلیف سکانداری وزارت عیالوار دولتبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری حول وزیر جدید آموزش و پرورش، حواشی اردوگاه با هنر تهران، تامین کاغذ کتب درسی و وضعیت معلمان حق‌التدریسی سپری شدسپری شد.

ماجرای ورود سازمان بازرسی به پرونده اردوگاه باهنر چیست؟

منصور اردستانی مدیر کل امور حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش درباره ماجرای ورود سازمان بازرسی به پرونده اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: با توجه به پیگیری که برای پرداخت اقساط اردوگاه شهید باهنر انجام شده، تمام این اقساط تا مرداد ماه امسال به طور کامل پرداخت شده  است و تا پایان سال ۹۹ هم به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: اکنون سازمان بازرسی به دلیل آنکه در فرایند واگذاری اردوگاه شهید باهنر ابهاماتی وجود داشته، وارد عمل شده است و کارگروه اجرایی انتشار صکوک در این مورد باید پاسخگو باشند.

روایت دانش‌آموز ۱۳ ساله سرپل ذهابی از روزهای کانکس‌نشینی بعد از زلزله + فیلم

آروین کلاس هشتمی که پدر و مادرش را در جریان زلزله از دست داده بود، حالا در روزهای آرام بعد از زلزله اتفاقی تلخ را تجربه‌ کرده است؛ او که به اتفاق عمه و مادر بزرگش در کانکس زندگی می‌کند از روزی برایم روایت کرد که مشغول فعالیت‌های روزانه بود و با روشن شدن اجاق گاز ناگهان تمام کانتینر آتش گرفت.

آروین حالا ۳-۴ ماهی است با سوختگی نسبتا بالایی مواجه است و کسی برای درمانش اقدام نمی‌کند، او از پیگیری‌هایش برای درمان گفت که هیچ نهادی پاسخش را نداد. حالا نوجوان سرپل ذهابی که سوختگی او را از درس و مدرسه هم انداخته است، تنها یک آرزو دارد و آن هم درمانش است تا بتواند به مدرسه برود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست ؟ + سوابق

محسن حاجی‌میرزایی متولد ۱۳۳۸ ودانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی از دانشگاه آزاد تهران شمال است. او دانش آموخته لیسانس علوم اجتماعی دانشگاه تهران، فوق‌لیسانس مدیریت از دانشگاه مدیریت دولتی و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه آزاد تهران شمال است.

حاجی‌میرزایی مسئولیت‌های رئیس مرکز ملی بهره‌وری ایران، مشاور و مدیر کل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس جمهور، معاون بررسی‌های دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی، مدیر استان‌های آذربایجان شرقی و تهران سازمان نهضت سواد آموزی را تجربه کرده‌است.

افزایش ۱۰ درصدی اعتبار رتبه بندی فرهنگیان/برای وزارت اعلام آمادگی کردم

جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه سلام صبح بخیر درباره رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتم مقرر شد ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی فرهنگیان از اول مهرماه تخصیص داده شود که البته ۱۰ درصد هم به اعتبار قبلی اضافه می‌شود.

او ادامه داد: رتبه بندی استاندارد باید در هیئت دولت مصوب شود البته در مورد رتبه بندی قبلی ۲ هزار میلیارد تومان در مجموع به حقوق معلمان اضافه می‌شود که موجب افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافتی آنها خواهد شد.

محدودیت تامین ارز کاغذ، علت تاخیر در چاپ کتاب‌های درسی/ تربیت جنسی بومی سازی شده را دنبال می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم،اظهار کرد: امیدواریم آموزش و پرورش بتواند با همان نگاه شهیدان رجایی و باهنر مبانی تعلیم و تربیت را دنبال کند.محدودیت در تامین ارز کاغذ باعث شد از برنامه ریزی‌های لازم حداقل چهار ماه عقب بمانیم.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم افزود: اگر وزیر صمت به قول خود برای تامین کتاب درسی عمل کند بسیار استقبال می کنیم تا از تامین کاغذ برای چند سال آسوده خاطر باشیم.

جزئیات استخدام معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی

علی الهیارترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات استخدام رسمی معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: آئین‌نامه جذب این معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شد و در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است که بعد از ابلاغ آن را اجرا می‌کنیم.

او با اشاره به برخی ابهاماتی که در اجرای قانون وجود داشته است، گفت: بر اساس قانون باید در فرآیند اجرا و نظارت دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی حضور داشته باشند که این موضوع انجام شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

کاهش استقبال پایه دهمی‌ها برای ورود به رشته تجربی

مسعود شکوهی مدیر کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورشدرباره روند اجرای طرح هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه دهم تحصیلی اظهار کرد: برای اجرای این طرح از سال تحصیلی گذشته برنامه‌ریزی‌های اولیه و دوره‌های آموزشی توجیهی  مشاوران در نظر گرفته شد و فرم‌های هدایت تحصیلی شماره ۶ و ۷ که مربوط به توصیه‌های مشاوره‌ای و عملکرد تحصیلی دانش آموزان است در دسترس قرار گرفت

او ادامه داد: امسال حدود یک میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار می‌گیرند که بخش عمده‌ای از آن‌ها این فرآیند را به اتمام رسانده‌اند و تعدادی هم بعد از اعلام نتایج آزمون شهریور ماه هدایت تحصیلی را انجام می‌دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار