حجم مبادلات تجارت خارجی که شامل صادرات مستقیم، صادرات سایر گمرکات، واردات و ترانزیت است طی چهار ماهه ابتدای امسال در کردستان از لحاظ ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافته است.

ارزآوری ۲۳۳ میلیون دلاری صادرات کالا به خارج از کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدبختیار خلیقی گفت: در این مدت، حجم مبادلات تجارت خارجی که شامل صادرات مستقیم، صادرات سایر گمرکات، واردات و ترانزیت است از لحاظ ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافته است.
او اضافه کرد: میزان صادرات انجام شده در این چهار ماه نیز در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۰ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۱ درصد رشد داشته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در این چهار ماه ۸ هزار تُن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار هم وارد کشور شده که از نظر وزنی ۱۰۵ درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری هم ۳۱ درصد کاهش یافت.
خلیقی یادآور شد: ۵۵۴ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیون و ۴۳۴ هزار دلار در این مدت ترانزیت شده که این میزان نسبت به چهار ماهه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۰ درصد کاهش داشته است.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.