مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا تا اواسط هفته آینده در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با نفوذ سامانه ناپایدار جوی از ظهر فردا جمعه ۸ شهریور ماه دمای هوا در استان اردبیل بین ۶ تا ۱۰ درجه تا روز دوشنبه هفته آینده کاهش خواهد یافت.

او بیان کرد: با ورود سامانه ناپایدار جوی طی این مدت وزش باد‌های تند تا نسبتاً شدید لحظه‌ای (گاهی تا ۷۲ کیلومتربرساعت)، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق و تداوم آن تا روز یکشنبه، تشکیل مه و تداوم آن در جاده‌ها و گردنه‌های استان تا روز دوشنبه و بارش برف در قله سبلان در روز شنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با در نظر گرفتن ماهیت بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان اردبیل بویژه در مناطق مرکزی محتمل می‌باشد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به تغییرات بالای دمایی لایه‌های مختلف جو، بارش تگرگ (بویژه در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات) در عصر و شب جمعه (۸ شهریور ۹۸) محتمل می‌باشد.

او افزود: به دلیل تداوم هوای خنک تا اواسط هفته آینده در استان بویژه در مناطق توریستی (اردبیل، سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال) از اسکان با چادر در فضای باز و پارک‌ها (خصوصاً در طول شب ها) خودداری گردد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی (بارش رگباری، برخورد صاعقه و بارش برف) از صعود به قله سبلان و ارتفاعات استان از عصر جمعه (۸ شهریور ۹۸) تا روز یکشنبه (۱۰ شهریور ۹۸) توصیه نمی‌گردد.

محمدی بیان کرد: هموطنان از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و کوهپایه‌ها و همچنین تردد از کنار ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

انتهای پیام/ح

صعود به قله سبلان و ارتفاعات اردبیل توصیه نمی گردد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.