معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فرسودگی ۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی در سراسر کشور خبر داد.

فرسودگی بیش از ۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجوییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با رؤسای دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه ۳ آمایشی کشور و نمایندگان مردم همدان مجلس شورای اسلامی که در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان برگزار شد گفت:از حدود ۲ سال قبل، ۲۱پروژه خوابگاهی جدید ایجاد شده، اما به دلیل محدودیت اعتبارات در این حوزه، ۱۸ پروژه در روند ساخت متوقف شده‌است.

او اضافه کرد:موضوع کمبود خوابگاه دغدغه مهمی در سیستم دانشجویی است و این مسأله به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های زندگی دانشجویی باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

 لاری ضمن ابراز نارضایتی از حذف تبصره تجهیزات بودجه تبیین کرد: حذف این تبصره به برنامه‌ها و اقدامات این حوزه آسیب وارد کرده‌است.

او با بیان اینکه متأسفانه در مناطق کم برخوردار ردیف محدود است عنوان کرد: دانشجویان در این مناطق به دلیل نبود خوابگاه به موقعیت استیجاری پناه می‌برند که این زیبنده سیستم دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه فرانشیز غذای دانشجویی در مقابل قیمت واقعی آن بسیار پایین است افزود: به دلیل این قیمت پایین و شرایط اقتصادی موجود، رزرواسیون غذا در دانشگاه‌ها بیشتر شده و البته به دلیل رعایت الگوی تغذیه‌ای سالم و مکانیزه شدن آشپزخانه‌ها هزینه‌ها هم افزایش داشته، اما طبیعتا افزایش نرخ فرانشیز موجب نارضایتی دانشجویان خواهد بود.

او با بیان اینکه سرانه دانشگاهی در حوزه فرهنگی رفاهی ۳ هزار و ۲۰۰ بوده که در اغلب دانشگاه‌ها کمتر از این حد است متذکر شد: ۱۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه در این موضوع داریم.

سیما سادات لاری در ادامه گفت: ما باید تلاش کنیم در مسایل فرهنگی امید و نشاط را به دانشگاه تزریق کنیم از این رو با برپایی جشنواره هنری سیمرغ، جشنواره قرآنی و المپیاد‌های هنری و ورزشی به دنبال افزایش این میزان نشاط و طراوت در جامعه دانشجویی هستیم.

او بیان کرد: در سال جاری دو انتخابات در پیش داریم که اگر بخواهیم مشارکت بیشتری از دانشجویان را شاهد باشیم باید در دانشگاه‌ها بر موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست بیشتر تأکید کرده و فضای امن دانشگاه‌ها را گسترش دهیم و جلب مشارکت بیشتری را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/ ش

بیش از ۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی فرسوده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.