هجدهمین جشنواره ملی جبرائیل امین و آئین تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم در تالار حافظ شیراز در حال برگزاری است.

برگزاری هجدهمین جشنواره ملی جبرائیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا شاهسونی مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در هجدهمین جشنواره ملی جبرائیل، اظهار کرد: به لطف خدا امسال برای هجدهمین سال پیاپی جشنوراه ملی جبرائیل امین و مراسم تجلیل از ۲۴۳ حافظ قرآن کریم برگزار شد.

او با بیان اینکه در این دوره از حافظان ۴ کشور عراق، کشمیر، پاکستان و افغانستان تجلیل شد، گفت: نیمی از این افراد در شعب موسسه به حفظ کل قرآن نایل شدند و نیم دیگر هم در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن، آموزش دیدند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن ۸۶ حافظ قرآن که تعداد ۱۸ نفر از آن‌ها مربوط به شهرستان شیراز است بالاترین رتبه را دارد، عنوان کرد: جوانترین حافظ قرآن دختر ۱۱ ساله با نام مریم رضایی از شهر صدرای شیراز و مسن‌ترین حافظ خانمی ۵۹ ساله از شهرستان کازرون در این آئین حضور دارند.

سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه سه موضوع خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خیلی درخشان و نورانی است.
وی با بیان اینکه در ادامه مسیر انقلاب نیاز به این مؤلفه داریم، افزود: در این مسیر بسیار مهمی که پیش روی ماست، تربیت نیروی انسانی فعال، هوشیار و بصیر یکی از کار‌های مهم و راهبردی است که باید انجام دهیم.

او، موضوع تربیت در انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی و برآمده از حوزه و دین را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: اقداماتی که مؤسسه بیت‌الاحزان انجام می‌دهد همگی با حمایت خداوند است که از یک روستا برآمده و این چنین در جهان درخشان شده است.

سهرابی، خواستار توجه به این مؤسسات قرآنی شد و گفت: امروز حدود ۳۰۰ شبکه ماهواره و هزاران کانال اینترنتی تلاش دارند دین و اخلاق و امید و آگاهی ما را بگیرند و راه نجات و نسخه حیات‌بخشی که می‌تواند ما را از این توطئه‌ها و تبلیغات مسموم نجات دهد تأسی به قرآن و انس با آن و تدبر در قرآن است و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم که این یک حرف کاملا استراتژیک و راهبردی برای تداوم مسیر انقلاب است.

او با بیان اینکه اگر جامعه و جوان ما قرآن را بفهمند و با آن انس بگیرند، بسیاری از این توطئه‌هایی که دقیقه‌ای برای ما طراحی می‌شود نقش بر آب خواهد شد، چون قرآن کتاب زندگی است، گفت: در ادامه مسیر انقلاب بعد از ۴۰ سال سربلندی و افتخار و کسب دستاورد‌ها نیاز به انس با قرآن و تدبر در آن داریم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس یادآور شد: اگر به مقاومت در مقابل دشمن و توجه به خود و اقتصاد مقاومتی، بصیرت، دشمن‌شناسی و حیات طیبه و امر به معروف دعوت می‌شویم، راز و نسخه تمام این‌ها تدبر در قرآن، توسل به قرآن و انس با قرآن است و باید خاضعانه دست بوس کسانی باشیم که امروز با دریافت این پیام از رهبر راهبردیمان که می‌فرماید ۱۰ میلیون حافظ قران باید داشته باشیم، آستین همت بالا زدند و بدون توجه به مشکلات و کمبود‌ها و سختی راه از دل یک روستا و خانه کاهگلی کار خود را شروع می‌کنند و هزاران نفر حافظ قران تربیت کردند.

سهرابی با تأکید بر اینکه برای ادامه این مسیر بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به مؤسساتی، چون بیت‌الاحزان هستیم، ابراز امیدواری کرد که توجه بیش از پیشی به این مؤسسات شود که این چنین با عشق و علاقه بدون اینکه منتظر بمانند آتش به اختیار کار خود را شروع کردند و حمایت همه جانبه شود تا در سال‌های آینده بیش از ۲۴۳ نفر در سال حافظ کل قرآن ببینیم که تربیت کردند.

سید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در هجدهمین جشنواره جبرئیل امین گفت: حاملان قرآن عاملان قران هستند و در وجود این عزیزان قرآن نفوذ کرده و تلاوت قرآن زمینه پیشرفت انسان‌ها را فراهم کرده وحافظان قران انسان‌های وارسته‌ای هستند که این وارستگی از قرآن نشات گرفته است.

او تاکید بر عقلانیت را از مهمترین دستاورد‌های انس با قران دانست و افزود: که حافظان قرآن از این برکت برخوردارند.

عاملی ادامه داد: قرآن برای مردم و جامعه وساختن آنهاست و قران آمده تا تنها مرجع هدایت باشد.

او اظهار داشت: دانش معرفت شناسی قرآن یک دانش ارزشمند است و تک تک کلمات و آیات قران در وجود حافظان قرآنی رسوخ کرده و حافظان ما به برکت قرآن رمز‌های هستی را درک و کشف میکنند و این از برکات معرفت شناسی قران است.

انتهای پیام/چ

برگزاری جشنواره ملی جبرائیل در شیراز

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.