معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران گفت: مازندران با تولید سالانه ۷ میلیون تن تولیدات کشاورزی در تولید ۱۴ محصول رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران در گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به جایگاه ویژه این استان در تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی گفت: برای قدم برداشتن در حوزه صادرات این محصولات برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نوع محصول کشاورزی در مازندران کشت می‌شود، افزود: مازندران با تولید سالانه ۷ میلیون تن تولیدات کشاورزی در تولید ۱۴ محصول رتبه اول کشور را دارد.

خیریانپور با بیان اینکه اینکه محصولات استان قابلیت صادراتی دارد، گفت: برای این منظور ایجاد پایانه‌های صادراتی تخصصی در این استان کلید خورده است که هم اکنون پایانه صادراتی ماهیان خاویاری پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران از ایجاد مرکز لجستیک صادرات کشاورزی مازندران در جویبار، راه اندازی مرحله اول پایانه صادرات برنج کشور در آمل و ایجاد پایانه گل و گیاه در غرب مازندران به عنوان دیگر برنامه‌های زیرساختی برای صادرات تولیدات استان یاد کرد.

او از سوق دادن یک درصد بودجه پژوهشی مازندران به سمت شناسایی و رفع مشکلات استان خبر داد و افزود: در همین راستا طرح تحقیقاتی پرورش میگو از سوی مرکز تحقیقات دریای خزر انجام شد.

خیریانپور، تهیه سند مرکبات با رویکرد شناسایی ارقام مناسب، صنایع تبدیلی، سورتینگ و تجاری سازی را از دیگر اقدامات در حال انجام از محل این بودجه معرفی کرد.
انتهای پیام/ س
 

رتبه اول مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.