یک نامزد دموکرات دیروز اعلام کرد کرد از ادامه شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا انصراف می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، کریستین گیلیبرند، سناتور دموکرات نیویورک دیروز [چهارشنبه] اعلام کرد از ادامه شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا انصراف می‌دهد.

این اطلاعیه ساعاتی پیش از آخرین مهلت تعیین واجد شرایط برای مناظرات مقدماتی ماه سپتامبر منتشر شد.

گیلیبرند با انتشار ویدئویی در توئیتر گفت: من می‌دانم این نتیجه‌ای نیست که ما می‌خواستیم. ما می‌خواستیم در این رقابت پیروز شویم، اما مهم است که بدانیم چه وقت زمان شما نیست و اینکه چطور می‌توانید به بهترین وجه به جامعه و کشور خود خدمت کنید.

اعتقاد من بر این است که با کمک به ایجاد اتحاد بهتر می‌توان دونالد ترامپ را در سال ۲۰۲۰ شکست داد. امروز من به مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری آمریکا پایان می‌دهم. من به این تیم و همه کار‌هایی که انجام داده ایم افتخار می‌کنم. اما فکر می‌کنم مهم است بدانید که چگونه می‌توانید بهتر خدمت کنیم.

گیلیبرند در مصاحبه اختصاصی با نیویورک تایمز گفته بود قصد دارد حمایت خود را از نامزد دیگری اعلام کند، اما هنوز او را انتخاب نکرده است. او ضمن تایید نامزد‌های زن گفت: به عقیده من زنان توانایی منحصر به فردی در گردهم آوردن مردم و از بین بردن مشکلات کشور دارند. آن‌ها الهام بخش هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کمتر از یک ساعت پس از کناره گیری گیلیبرند با انتشار توئیتی ضمن تمسخر وی نوشت: یک روز غم انگیز برای دموکرات ها. کریستین گیلیبرند از رقابت‌های اولیه کناره گیری کرد. خیلی خوشحالم که آن‌ها [دموکرات‌ها] هیچگاه متوجه نشدند که او یکی از رقبایی بود که من واقعا از او می‌ترسیدم.

پیش از این برخی نظرسنجی‌ها اعلام کرده بودند که رقابت اصلی در حزب دموکرات میان جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، الیزابت وارن، سناتور ماساچوست و برنی سندرز، سناتور ورمونت خواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سوم نوامبر ۲۰۲۰ [۱۳ آبان ۱۳۹۹] برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار