وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دفتر نمایندگی امور ونزوئلا را در پایتخت کلمبیا تاسیس کرده است و بار دیگر بر حمایت این کشور از خوان گوایدو تاکید کرد.

آمریکا دفتر نمایندگی امور ونزوئلا در پایتخت کلمبیا راه‌اندازی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز با تاکید بر مخالفت این کشور با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا و حمایت از خوان گوایدو، سرکرده مخالفان،اعلام کرد یک دفتر نمایندگی با نام «واحد امور ونزوئلا» در بوگوتا، پایتخت کلمبیا افتتاح کرده است.

بنا به اعلام این وزارت‌خانه مسئولیت «واحد امور ونزوئلا» بر عهده «جیمز استوری» از آخرین دیپلمات‌های آمریکا در سفارت این کشور در کاراکاس خواهد بود که پس از تحولات اخیر این کشور از آنجا خارج شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد «واحد امور ونزوئلا به کارش برای برگرداندن دموکراسی و قانون اساسی به این کشور و همچنین بازگرداندن امنیت و رفاه مردم ادامه خواهد داد».

واشنگتن در یک کارزار اقتصادی و دیپلماتیک با هدف تحت فشار قرار دادن مادورو برای کناره گیری تلاش می‌کند جریان پول به دولت کاراکاس را قطع کند.

از بهمن سال گذشته، که خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خوانده و بلافاصله آمریکا حمایت خود را از او اعلام کرده فشار‌ها بر مادورو از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزئلا در آمریکا به تازگی رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار