مدیر عملیات حج ۹۸ گفت: تا کنون ۶۱ درصد حجاج ایرانی مکه مکرمه را به مقصد مدینه و نیز کشورمان ترک کرده اند.

بازگشت بیش از ۵۳ هزار حاجی به کشوربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله فرهمند مدیر عملیات حج ۹۸ گفت: از ۲۵ مردادماه که عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی آغاز شده تا کنون ۵۳ هزار و ۶۷۷ نفر در قالب ۳۶۵ کاروان از این شهر خارج شده اند که از این میزان ۴۸ هزار و ۶۶۰ نفر معاد ۵۵ درصد کل حجاج و عوامل اجرایی حج با ۲۰۰ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری امسال به کشور بازگشتند.

وی بیان کرد: از کل پرواز‌های انجام شده ۱۲۷ پرواز از فرودگاه مدینه و ۷۳ پرواز دیگر از فرودگاه جده انجام شده است.

به گفته وی، طی این مدت یک هزار و ۱۴۱ نفر از حجاج که دارای شرایط خاص و بیماری، مشکلات کاری و خانوادگی و امثال آن هستند شناسایی شده و با ظرفیت خالی پرواز‌ها به کشور بازگشته اند.

مدیر عملیات حج ۹۸ ادامه داد: علاوه بر این تا کنون ۳۱ هزار و ۲۵ نفر از حجاج مدینه بعد وارد شهر پیامبر شده اند که بخش عمده آنان بعد از اتمام مهلت اقامت شان در این شهر از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازگشته اند.

به گفته فرهمند، هم اکنون تعداد حجاج حاضر در مدینه ۱۰ هزار و ۷۱ نفر و در مکه نیز ۲۶ هزار و ۹۸۵ نفر دیگر از حجاج ما حضور دارند.

وی افزود: هم اکنون با توجه به جمعیت باقیمانده از حجاج و عوامل اجرایی بالغ بر ۸۴ هزار پرس غذای گرم در دو وعده ناهار و شام در مدینه و مکه طبخ می‌شود.

به گفته فرهمند؛ همچنین ۱۱۷ دستگاه اتوبوس و ۴ دستگاه مینی با مجموع ظرفیت ۵ هزار و ۶۶۸ صندلی به حجاج ایرانی در مکه خدمات می‌دهند.

مدیر عملیات حج ۹۸ادامه داد: ۹۰ نفر از نیرو‌های راهنمای زائر در ۱۱ ایستگاه در مکه کار راهنمایی و هدایت حجاج را همچنان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

۶۱ درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد مدینه و ایران ترک کردند

برچسب ها: حج زیارت ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.