دولت ترامپ اعلام کرده است تا پیش از برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود از برنامه موسوم به صلح خاورمیانه رونمایی نمی‌کند.

آمریکا: تا پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی از برنامه صلح خاورمیانه رونمایی نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی امروز اعلام کرد برنامه به اصطلاح صلح آمریکا برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» و یا دست‌کم بخشی از آن تا پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی که قرار است ماه سپتامبر برگزار شود رونمایی نخواهد شد.

گرینبلات در توییتر خود نوشت «تصمیم گرفتیم که چشم‌انداز صلح در خاورمیانه (یا بخشی از آن) را تا پیش از انتخابات اسرائیل رونمایی نکنیم».

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که در ۸ ژوئیه گرینبلات گفته بود «گام بعدی برای فلسطین آن است که دونالد ترامپ تصمیم بگیرد کجا و کی برنامه صلح را رونمایی کند». با این حال، این مقام ارشد آمریکایی اذعان کرد دولت ترامپ در حال حاضر بر روی دریافت بازخورد از متحدین و شرکا در رابطه با جنبه‌های اقتصادی برنامه صلح متمرکز شده است.

در ۲۵ ژوئن، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی این برنامه پرده برداری کرد. اما گرینبلات در گفت‌وگویی با شبکه العربیه اعلام کرده بود کنفرانس منامه شکست خورد، چون بدون دستیابی به راه حلی سیاسی بین فلسطینی‌ها و اسرائیل طرح اقتصادی هیچ ارزشی ندارد. او شکست این کنفرانس را بر اثر اقدام رهبران فلسطین دانسته بود که با مخالفت با شرکت در آن به بایکوت دولت ترامپ بخاطر جانبداری تمام از رژیم صهیونیستی ادامه دادند.

گرینبلات در ادامه گفته بود کوشنر در کنار کادری حرفه‌ای از دولت آمریکا اقدام به ایجاد طرحی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار برای کمک رسانی به فلسطینی ها، اردنی ها، مصری‌ها و لبنانی‌ها کرده است؛ اما مادامی که طرحی سیاسی وجود نداشته باشد که اسرائیل و فلسطین بتوانند بر سر آن توافق کنند، این اقدام به موفقیت نخواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار