مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در شورای ثبت آثار طبیعی ایران، دو اثر طبیعی دشت ریواس و آدرشک مهریز به ثبت ملی رسید.

دو اثر طبیعی یزد به ثبت ملی رسیدسید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:در جلسه شورای ثبت آثار طبیعی ایران، دو اثر طبیعی دشت ریواس علی آباد و آدرشک مهریز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

فاطمی با بیان اینکه جلسه شورای ثبت آثار طبیعی ایران امسال در انزلی برگزار شد افزود: جلسه ی شورای ثبت آثار طبیعی هرساله از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یکی از مناطق کشور برگزار می شود.

دشت ریواس مهریز استان یزد واقع در ‎ ۷۰کیلومتری جنوب این شهر و در حاشیه محور مهریز به شهر مروست، یکی از دشت‌های بسیار زیبا خصوصاً در فصل بهار و اردیبهشت ماه است که همه ساله تعداد زیادی از مردم و گردشگران از شهر‌های مختلف را به تماشای خود می‌کشاند.

آدرشک یکی از مکان‌های تفریحی شهرستان مهریز است که در فاصله ۱۳ کیلومتری این شهر قرار دارد و درگذشته‌های دور، در این منطقه درختان زرشک بسیاری وجود داشته است و به علت کیفیت بسیار بالای زرشک آن، این منطقه را آدرشک نامیده‌اند.

منطقه آدرشک یکی از بهترین مناطق کوهستانی استان یزد بوده و ویژگی‌های طبیعی منحصربه‌فردی دارد.

انتهای پیام/ص

ثبت دو اثر طبیعی یزد در فهرست آثار ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.