معاون وزیر راه وشهرسازی در کرمان گفت: برنامه اجرایی وزارت راه وشهرسازی درکنار تکمیل۳۰۰ کیلومتر آزاد راه،بهره برداری ازهزار و۱۰۰کیلومتر بزرگراه است.

۳۰۰ کیلومترآزاد راه امسال به پایان می‌رسدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان خیرالله خادمی در حاشیه افتتاح قطعه آخر محور کرمان - زرند (تقاطع پل راه آهن)  گفت:برنامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی بر این است که یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی و راه اصلی را امسال به بهره‌برداری برساند و چند آزاد راه اصلی به طول ۳۰۰ کیلومتر را امسال داشته باشیم.

او افزود: بخش عمده‌ای از این بزرگراه‌ها در استان کرمان است که ۱۰۰ کیلومترآن  آماده آسفالت است.


بیشتر بخوانید:۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری سکونت دارد


خادمی به افزایش بودجه راهسازی در استان کرمان به میزان ۲۲۵ میلیارد تومان اشاره و بیان داشت: با وجود محدودیت در منابع مالی، اما بودجه راهسازی استان کرمان حدودا دو برابر شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور تصریح کرد: در زمینه تخصیص منابع نیز، سال گذشته از مجموع ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار راهسازی استان کرمان، ۶۶ درصد آن تخصیص یافت، اما امسال تا امروز حدود ۷۱ درصد ۲۲۵ میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه وبودجه  تخصیص یافته است.

خادمی عنوان کرد: به زودی بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود و تسریعی در عملیات نیمه‌کاره پروژه خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی به پهناوری استان کرمان اشاره کرد و گفت: این استان هم ظرفیت ترانزیتی برای کشور دارد و هم معادن و صنعت و مردمی که به زیرساخت راه نیازمند هستند، لذا متناسب با توسعه معادن و صنایع، باید بحث زیرساخت‌ها اعم از جاده و ریلی مدنظر قرار گیرد.

او بیان داشت: متناسب با توسعه اقتصادی و ظرفیتی که در صنعت و معادن استان به وجود می‌آید، زیرساخت‌ها نیز باید فراهم باشند.

او یادآور شد: برای تزریق منابع مالی برای استان باید از وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان و نمایندگان مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اتمام عملیات چهار خطه شدن محور کرمان – زرند اشاره و بیان داشت: بزرگراه ۷۵ کیلومتری کرمان - زرند می‌تواند بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای را در این محور کاهش دهد.

خادمی اظهار داشت: با چهار خطه کردن این محور، ظرفیت ترانزیت هم با توجه به صنایعی که در منطقه وجود دارد، بالا می‌رود و سرویس دهی به اقتصاد منطقه را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور همچنین در حاشیه کلنگ‌زنی قطعه سوم محور زرند – کوهبنان تصریح کرد: با اجرای این طرح مسیر ۹۴ کیلومتری زرند به کوهبنان به ۷۲ کیومتر کاهش یافته و گردنه‌های کوهستانی مسیر حذف می‌شود.

وی زمان اجرای طرح را دو ساله عنوان کرد و گفت: ردیف اعتباری مناسبی برای این طرح گذاشته شده و نقدینگی برای آن تامین شده است و روند عملیاتی خوب خواهد بود.

به گفته بلوردی مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان مسیر کرمان- زرند ۷۵ کیلومتر طول دارد که عملیات دو بانده ساختن آن از سال ۸۵ آغاز شده و در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است.

انتهای پیام/ح

بهره برداری ازپروژه های آزادراهی وبزرگراهی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار