رضوی از افزایش سرعت عملیات اجرایی کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم پایتخت و اتمام طرح آبرسانی تهران به سد تنظیمی کرج تا خرداد ۹۹ خبر داد.

تسریع عملیات اجرایی کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم پایتختبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو، حسن رضوی در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه ششم تهران از افزایش سرعت عملیات اجرایی کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم پایتخت خبر داد و افزود: به‌دنبال رفع موانع اجرایی کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم تهران واقع در اراضی لتمال کن، از جمله پرداخت هزینه باقی‌مانده و تغییر پیمانکار مربوطه، عملیات اجرایی این بخش که حدود ۱۵۰۰ متر کانال بتنی با مقطع پنج متر در پنج متر است، سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی افزود: بعد از شروع عملیات اجرایی از تیر ماه امسال در محدوده یاد شده، ۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۱۱۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی انجام شد و انتظار می‌رود با افزایش سرعت کار، تا پایان سال جاری بخش عمده کانال مذکور اجرا و وارد مرحله آب‌اندازی شود.


بیشتر بخوانید: رشد ۴.۵ درصدی مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل/ برای تامین آب پایتخت همچنان دغدغه داریم


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی کرج در مجموع حدود ۹۶ درصد پیشرفت دارد که با تدابیر اتخاذ شده و با تزریق به‌موقع منابع مالی تا خرداد ماه سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم تهران، بخش انتهایی طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی امیرکبیر است که سرریز تصفیه‌خانه ششم تهران را به رودخانه کن هدایت می‌کند. بهره‌برداری از تونل انتقال آب کرج – تهران و تصفیه‌خانه ششم، منوط به تکمیل این کانال است.

انتهای پیام/

طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی کرج حدود ۹۶ درصد پیشرفت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار