گلپایگانی گفت: ساخت و ساز در پایتخت باید با فضای کالبدی و شرایط اقلیمی و تاریخی پیوند داشته باشد که متأسفانه سازندگان ما بلد نیستند چگونه کار کنند.

سررشته نما و معماری در تهران گم شده است / بساز و بفروش‌های ما ساختمان‌سازی بلند نیستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نخستین همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق با تأکید بر این نکته که رویکرد جامعه و مدیریت شهری بیرون آمدن از سیطره کمیت است، گفت: بیرون آمدن از این آوار سنگین بسیار دشوار است به علت آنکه این آوار قدمتی 70 ساله دارد و توسط چیرگی خود را به مدیریت شهری نشان داده است.

او با ابراز امیدواری از اینکه جلسه‌های کمیته نما ادامه پیدا کند، گفت: به جریان ایجاد شده بسیار امیدوارم و باید به این نکته توجه کرد که شروع این همایش‌ها کافی نیست و نکته حائز اهمیت اینگونه نشست و همایش‌ها به پایان و نتیجه رساندن آن است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که رکن اجرای درست و پایش مستمر باید مدنظر طراحان و معماران قرار بگیرد، گفت: مجموعه‌ای از خردمندان و کارکنان حرفه معماری در کمیته نما و معماری دانش و تجربه خود را متمرکز کرده‌اند تا وضعیت نمای پایتخت بهتر شود و این زنجیره خردمند به طور حتم زنجیره حکمت را ایجاد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: پیشرفت ۹۰ درصدی ایستگاه مترو امام حسین(ع) در خط ۶


گلپایگانی افزود: پیش‌تر مدیران شهری بر این باور بودند که حکیم هستند اما امروزه من اقرار می‌کنم که بسیاری از موضوعات حوزه معماری را نمی‌دانیم و در مقابل ما تمام مردم دغدغه بهتر شدن شرایط را دارند و ما باید بدانیم هرجا خطا رفتیم باید مسیر اصلاح شود.

او ادامه داد: آنچه که در حوزه معماری و طراحی در پایتخت وجود دارد، نبود سررشته واحد است و ما باید بدانیم که قرار نیست همه جای پایتخت مثل هم باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به این نکته که شهری زیباست که هر نقطه آن شکل خودش باشد، ادامه داد: ما اگر به تجریش می‌رویم باید نماد تجریش و اگر به طرشت می‌رویم نماد طرشت و برای دیگر قسمت‌های پایتخت نیز باید به همانگونه عمل شود تا نشانه‌های منطقه در مناطق 22 گانه پایتخت حفظ شود و زیبایی نما و ساختمان در تهران به این است که ساختمانی بسازیم که در تاریخ متصل به ریشه هویتی منطقه باشد.

گلپایگانی با اشاره به این نکته که تهران سررشته نما و معماری گم شده است، گفت: سررشته در دست طراحان و معماران ما نبود که بگوید فضای کالبدی شهر باید با شرایط اقلیمی و تاریخی پیوند داشته باشد و از این رو تنها به سمت نمونه برداری از دیگر کشورها حرکت کردیم و امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌هایی با اساتید مجرب شرایط را بهتر کنیم.

او تصریح کرد: همکاران ما در حوزه طراحی و معماری باید درباره جزئیات اجرایی حساسیت بیشتری داشته باشند و من باید اعلام کنم که بسیاری از سازندگان ما بلد نیستند چگونه کار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار