میرلوحی گذر از تراکم فروشی و نشت منابع را در کنار توجه به تاریخ و فرهنگ پایتخت، از رویکرد‌های مدیریت شهری در دوره پنجم می‌داند.

انتخاب ۲۲ محله پایتخت برای معرفی تاریخ و فرهنگ/ گذر از تراکم فروشی و قرارداد‌های پنهان برای رسیدن به درآمد‌های پایداربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در نخستین همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق در سخنانی ضمن بیان این مطلب که امیدواریم در طول عمر شورای پنجم بتوانیم در حوزه نمای ساختمان به جایی برسیم که نمای پایتخت از دل آن خبر بدهد، گفت: باید نمای پایتخت به سمت و سویی حرکت کند زمانی که فردی آن را می‌بیند بتواند تشخیص دهد که تهران شهر آینده، خبر، اقتصاد و ... است که این موضوع مستلزم آن است که خواسته‌ ما در نمای ساختمان آمده باشد.

او با اشاره به ۳۵۲ محله پایتخت، گفت: ما در پایتخت ۳۵۲ محله داریم اما در این ۳۵۲ محله جایی را نداریم که یادآور استان‌های ما باشد به طوری که عابران در هنگام تردد از مناطق مختلف با نمادهایی از شیراز، اصفهان، یزد و ... روبه‌رو شوند.

عضو شورای شهر تهران افزود: خواهش من این است تا آخر عمر شورای شهر پنجم، 22 محله و یا خیابان را انتخاب کنیم و نمای این خیابان‌ها را به سمت تاریخ و فرهنگ سوق دهیم.

میرلوحی در تشریح مهم‌ترین وظیفه شورای شهر تهران برای رسیدن به این امر، گفت: ما توانستیم در زمینه اصلاح رویکردها مردم را مطالبه‌گر کنیم و مدیریت پایتخت را به سمت تأمین مطالبه‌های مردم کنیم به اینگونه که هر زمان مردم مطالبه‌ای مانند حمل‌ونقل، پسماند و خدمات شهری داشتند، مدیریت شهری برای تأمین نظر آنها تنها چشم بگوید و جای خوشحالیست که این اتفاق در مدیریت شهری دوره پنجم افتاده است.


بیشتربخوانید: پیشرفت ۹۰ درصدی ایستگاه مترو امام حسین(ع) در خط ۶


او ادامه داد: ما در بحث معماری و نمای ساختمان باید به گونه‌ای عمل کنیم که سیاست ما عمق پیدا کند و باقی بماند و نباید به شیوه مدیریت قبلی به سمت تراکم فروشی، نشت منابع و قراردادهای پنهان حرکت کنیم زیرا عقیده ما این است آینده پایتخت باید حفظ شود.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: خوشحالم اعلام کنم شورای شهر پنجم قدم‌هایی برای ایجاد منابع پایدار در پایتخت برداشته است، با اینکه منابع مالی و بودجه در شورای شهر پنجم کاهش پیدا کرده است اما خدمات شهری بهتر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار