فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که برای برداشت‌های غیر مجاز از حساب شاکی یک سال انتظار کشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا بیان کرد مدتی است که از حساب بانکی‌اش به صورت غیر مجاز برداشت می‌شود و تقاضای رسیدگی را دارد.

او ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و آنان با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی در مدت زمان کوتاهی عامل برداشت‌های غیر مجاز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، آن را دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان افزود: متهم در ابتدا اتهام وارده را انکار، ولی با مشاهده مستندات پرونده به ناچار اعتراف کرد و گفت: حدود یک سال قبل هنگامی که فرزند شاکی درخواست فعال کردن رمز دوم کارت بانکی پدرش را داشت پس از فعال کردن، آن را به خاطر سپردم و برای برداشت آز آن یکسال صبر کردم و پس از این مدت شروع به خرید‌های اینترنتی و برداشت از حساب کردم.

رئیس پلیس مرودشت با اشاره به این که متهم بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال از این طریق برداشت کرده است، اظهار کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی بار دیگر به شهروندان هشدار داد: برای انجام عملیات بانکی حتما از افراد مورد اطمینان خود کمک بگیرند و حساب بانکی خود را به سیستم اطلاع رسانی پیامکی مجهز کنند و حتی الامکان کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز آن اقدام کنند.

انتهای پیام/چ

برداشت غیرمجاز از حساب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.