مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از ثبت ملی شدن ۹ اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ۹ اثر طبیعی جزیره واسطه گپو، جزیره واسطه کشکو غربی، جزیره واسطه شرقی، جزیره دیره، جزیره بنه، جزیره قبر ناخدا و جزیره ندل‎گار در ماهشهر، خور‌های این شهرستان و آبشار‌های آرپناه شهرستان لالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

او افزود: کلیه جزایر و خور‌ها در ماهشهر با عنوان جزایر طبیعی و خور‌های طبیعی خلیج فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند، و اداره میراث فرهنگی ماهشهر، صنایع پتروشیمی، شورای شهر و شهرداری، منطقه سوم نیرو دریایی سپاه، انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‎فارس و فرمانداری هرکدام به سهم خود یارای اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در تهیه و تدوین پرونده‎های مذکور بوده‎اند.

موسوی بیان داشت:  پرونده آبشار‌های آرپناه سال‎ها پیش تهیه و تدوین شد که بدلیل نواقص موجود در پرونده تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده بود؛ و با تلاش مسئولان پس از رفع نواقص در تاریخ پنجم شهریور ۹۸ در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: براساس قوانین مرتبط با ثبت، هرگونه اقدام حفاظتی و مرمتی در آثار ثبتی با تأیید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان‎پذیرخواهد بود.

انتهای پیام/م

ثبت ملی ۹ اثر طبیعی خوزستان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.