ماجرای مدلینگ کودکان که از اینستاگرام شروع شد، به فضای مجازی محدود نشده و حالا با مجوز قانونی وارد فضای حقیقی شده است.

کت‌واک‌های کودکانه از اینستاگرام تا فشن شوهای قانونی/به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در شیوه‌های مدرن کار کودکان،  والدین برای درآمدزایی از فرزندانشان، فرصت بچگی کردن را از آنها می‌گیرند. 

ماجرای مدلینگ کودکان از اینستاگرام شروع شد، ولی به فضای مجازی محدود نشد و حالا وارد فضای حقیقی شده است، آن هم در شرایطی که گرفتار کردن بچه‌ها در این سازوکار می‌تواند آسیب‌های جدی تربیتی و شخصیتی را در پی ‌داشته است. 

اضطراب، نگرانی و فشار‌های روحی وارد شده بر کودکان در چنین فضایی، غیر قابل انکار است. بازی و سرگرمی حق کودک است و اجبار او به کاری که در ظرفیت فکری و روحی او نیست به نوعی ناقض ماده ۱۶ پیمان‌نامه حقوق کودکان است که آن‌ها را در برابر دخالت در امور خصوصی خود مورد حمایت قانون قرار می‌دهد. هرگونه درآمدی که از این مسیر عاید والدین شود، نماد آشکار بهره‌کشی از کودکان است و حامیان حقوق کودکان باید در این زمینه واکنش نشان دهند. 

ویدئویی که در ادامه ارائه شده است، نمونه‌ای از فعالیت یکی از موسسات فعال در زمینه مدلینگ است که دقیقا با تقلید و الگو گرفتن از فشن شوهای اروپایی و غربی بزرگسالان  است که روی کودکان اعمال شده است. 

فعالیت این موسسات در این زمینه، آن هم با مجوز قانونی مسیر را برای تطهیر این اقدام و ترویج فرهنگ غرب، هموار می‌کند. همانطور که اخیرا هم شاهد چنین اتفاقی در اصفهان بودیم.


بیشتر بخوانید:  راه‌اندازی فشن‌شو کودکان در اصفهان! +فیلم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.