رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: استان یزد در سال ۹۷ رتبه ۱۱ و در سال ۹۸ رتبه ۱۵ کشوری را در جذب گردشگری سلامت به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در نخستین سمینار گردشگری سلامت یزد گفت: استان یزد در سال ۹۷ رتبه ۱۱ و در سال ۹۸ رتبه ۱۵ کشوری را در جذب گردشگری سلامت به خود اختصاص داده است.

او افزود: در سال ۹۶ تعداد هزار و ۱۳۰ نفر، در سال ۹۷ تعداد ۹۲۶ و در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۲۲۵ گردشگر سلامت به استان یزد مراجعه کرده اند و این سیر نزولی در جذب بیمار نشان دهنده الزام به برنامه ریزی بهتر در این زمینه است.

هاشم زاده تصریح کرد: ظرفیت‌های درمانی یزد بسیار متنوع و کارآمد است و نبود نیروی متخصص و دانش کافی بزرگترین مشکل در حوزه گردشگری سلامت در یزد است که سایر استان‌های کشور از این امر مستثنی نیستند.

هاشم زاده ادامه داد: استان یزد در سال ۹۷ رتبه ۱۱ و در سال ۹۸ رتبه ۱۵ کشوری را در جذب گردشگری سلامت به خود اختصاص داده است.

او گفت: براساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، کشور ایران در سال ۲۰۰۰ رتبه ۵۸ از نظر مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و از نظر عملکرد سیستم سلامت رتبه ۹۳ را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت افزود: کشور ایران در سال ۲۰۱۶ سی امین سیستم بهداشتی- درمانی موثر بوده که جایگاهی بالاتر از برزیل و آمریکا را دارا بوده است.

هاشم پور اظهار داشت: شایع‌ترین علت مراجعه اتباع خارجی به مراکز درمانی کشور ایران، درمان بیماری‌های زنان و زایمان و درمان نا باروری است.

او افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود دو میلیون مترمربع از فضا‌های بیمارستانی بازسازی شد که فرصت مناسبی جهت حضور گردشگران سلامت فراهم کرده است.

نبود یک نظام مشترک و یکنواخت قیمت گذاری،  نقاط ضعف جذب گردشگر سلامت در کشور

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت نبود یک نظام مشترک و یکنواخت قیمت گذاری، بی توجهی به مقوله پژوهش در حوزه گردشگری سلامت، نبود همگرایی لازم و کافی بین دستگاه‌های اصلی متولی گردشگری سلامت و نبود وجود دیدگاه علمی در خصوص بازار و بازاریابی را از جمله نقاط ضعف جذب گردشگر سلامت در کشور برشمرد.

هاشم زاده  گفت: یک شکاف و فقدان اطلاعاتی بزرگ بین گردشگر سلامت و ارائه کنندگان خدمت وجود دارد که ساماندهی، آگاهی سازی و ارائه اطلاعات کاربردی به بیماران خارجی را ضروری می‌سازد.

در این سمینار با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط استان، پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری سلامت یزد بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.