مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در قزوین گفت: تا پایان امسال ۲۰ پژوهش سرای دانش آموزی جدید به پژوهش سرای موجود در کشور اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و اولین دوره مسابقات کدنویسی گفت: در سال ۹۱ ازمایشگاه‌های موجود به پژوهش سرا تبدیل شد و در حال حاضر ۶۶۳ پژوهش سرا در کشور وجود دارد که تا پاتیان امسال ۲۰ پژوهش سرای دیگر راه اندازی می‌شود.

سلطانیان افزود: با راه اندازی این پژوهش سرا‌ها بیش از ۱۰ هزار دانش آموز از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

او اضافه کرد: در پژوهش سرا‌ها راه‌های مطالعه و پژوهش بهتر به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

سلطانیان افزود: فعال کردن آزمایشگاه‌ها در مدارس هدف دیگر این وزارتخانه است و اگر فعالیت آزمایشگاهی درست باشد دانش آموز به یک مولد علم تبدیل و یادگیری و ماندگاری دروس در او بیشتر می‌شود.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت آزمایشگاهی موجب کسب مهارت زندگی می‌شود، گفت: تمرین کار گروهی، آشنایی با تصمیم گیری منطقی و درست، پرورش خلاقیت و نوآوری و تقویت صبر و شکیبایی و استقامت در میان دانش آموز از دیگر دستاورد‌ها و اهداف مسابقات آزمایشگاهی است.

او یکی از ویژگی‌های هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران و دانش آموزان را حضور دبیران به صورت غیر حضوری در این رقابت‌ها بیان کرد.

سلطانیان گفت: در کنار مسابقات آزمایشگاهی، نخستین دوره مسابقات کد نویسی هم در قزوین برگزار شد که قطب آن در آذربایجان شرقی از سال گذشته پایه گذاری شده است.

او خاطر نشان کرد: در کنار این دو، مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با دبیری استان البرز از سال ۹۴ شکل گرفت و امروز سه استان کشور آزمایشگاه آن را در پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی خود دارند و تلاش می‌شود در آینده به ۱۰ استان دیگر نیز تعمیم یابد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات آزمایشگاهی و کد نویسی تجلیل شد.

در هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و اولین دوره مسابقات کدنویسی دانش آموزی در قزوین که در دو بخش کتبی و عملی برگزار شد ۲۵۱ دانش آموز سراسر کشور با یگدیگر رقابت کردند.

انتهای پیام/ک

 اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و اولین دوره مسابقات کدنویسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.