معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بانوان ما در بخش‌های مختلف ورزش در عرصه‌های بین المللی حضوری چشمگیر داشته و به موفقیت‌های خوبی دست یافته اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: از سال‌های بسیار دور، ورزش دانش آموزان دختر را در مدارس شروع کردیم و دختران در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

باید شرایط حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم شود

فرهادی زاد درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: باید ملاحظات فرهنگی درنظر گرفته شده و امنیت بانوان و خانواده‌ها تامین شود. هر جا مادری حضور دارد بچه‌ها هم هستند، اما هر جا پدر باشد بچه همراه او نیست، بنابراین باید امنیت لازم را ایجاد کنیم تا شرایط برای حضور خانواده در ورزشگاه‌ها فراهم شود.

او ادامه داد: می‌توانیم بلیت فروشی خانم‌ها را داشته باشیم، اما باید کارهای لازم انجام شود و محیط خوبی را فراهم کنیم. باید امکانات‌های رفاهی، سرویس بهداشتی و تغذیه خانواده‌ها، زیر ساخت و  امنیت بانوان را فراهم کنیم تا آن‌ها در ورزشگاه حاضر شوند.

فدراسیون ها با توجه به فعالیت بانوان و آقایان به آن ها بودجه اختصاص می دهند

وی درباره تخصیص میزان اعتبارات فدراسیون ها به بخش بانوان اظهار داشت: میزان بودجه برای بانوان مشخص است و هر فدراسیون با توجه به تعداد برد و مدال در بخش آقایان و بانوان میزان تخصیص اعتباراتش به این دو بخش مشخص خواهد شد. در تیر اندازی ۶۰ درصد بودجه به بانوان می‌رسد و فدراسیون می‌گوید سهم مدال آوری دختران بیشتر است، در فدراسیونی مانند کشتی بیشتر اعتبارات به آقایان می‌رسد.

فرهادی زاد: بانوان ما در عرصه‌های بین المللی حضوری فعال دارند

فرهادی زاد افزود: طرح ملی داریم که اعتبارات خاص به خود را دارد و مربوط به بخش بانوان است. فرامرزیان و وزارت ورزش اعلام کردند برای جبران عقب ماندگی بانوان اقدامات ویژه ای انجام می دهند.

چاره ای نداریم جز اینکه به سمت متعادل سازی برویم

او گفت: ما چاره‌ای نداریم که به سمت متعادل سازی برویم و این خواست فدراسیون هاست و باعث می‌شود دختران و پسران در همه جا به تعادل برسند. نمی‌توانیم برای بخش‌ها هزینه را کم و یا زیاد کنیم و این عدم هماهنگی را ایجاد می‌کند، بنابراین باید تعادل سازی انجام شود، الحمدالله ایران و ورزش بانوان و وزارت ورزش به این سمت آمدند تا تعادل انجام شود.

فرهادی زاد خاطرنشان کرد: در مسابقات پیوند اعضا تعداد مدال طلای دختران ۱۶ بود که واقعا بانوان گل کاشتند.

او ادامه داد: آن چیزی که باعث شد بعد از انقلاب بحث ورزش بانوان مطرح شود نیاز‌های جامعه بود، در واقع این موضوع مطالبه شد. ما به دنبال آن بودیم که دختران فضای مناسب برای ورزش داشته باشند و بانوان مدیریت ورزش خودشان را بر عهده بگیرند. سعی داشتیم زنان در اداره کار خودشان توانمند شوند و امروز شاهد حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی هستیم.

فرهادی زاد گفت: تعداد بانوان در مسئولیت‌های مختلف زیاد شده و هنوز جای بانوان در پست های مختلف خالی است.

بانوان ایرانی پیشرفت چشمگیری در عرصه های بین المللی داشته اند

او درباره پیشرفت بانوان در عرصه ورزش گفت: در نخستین حضور در بازی‌های آسیایی فقط شش بانوی ایرانی شرکت کردند، اما حالا شرایط تقریبا برابر است. امروزه حتی داوران بانوی ایرانی برای حضور در تورنمنت‌های مختلف دعوت می‌شوند و همچنین برخی به عنوان مربی در کشور‌های دیگر حضور دارند. به راحتی می‌توانم بگویم که ما از سوی ناظران بین‌المللی مورد تایید هستیم. در بخش قهرمانی شاهد حضور بانوان در ۴۰ رشته در عرصه جهانی هستیم، در بسکتبال بانوان با تلاشی که در خصوص پوشش آن‌ها شد شاهد حضور و درخشش آن‌ها هستیم، دختران ما نشان دادند به دنبال پیشرفت هستند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: اقدامات بسیار خوبی در حال پیگیری است تا تبعیض بین پسران و دختران از بین برود و چاره‌ای نداریم جز اینکه مهارت‌های زندگی و اجتماعی را به مربیان و داوران و سایرین یاد بدهیم و دوره‌های آموزشی را برای کارشناسان و نواب رئیس ها برگزار می‌کنیم.

اگر فدراسیونی دنبال کیفی سازی نباشد نمی‌تواند سهمیه بگیرد

او گفت: طرح همگانی اعتبارات خاص خود را برای بانوان دارد و اعتبارات بین استان‌ها تقسیم می‌شود. در بخش قهرمانی هم به فدراسیون در بخش بانوان اعتبار بیشتری داده می‌شود. کیفی سازی برای ما مهم است و اگر فدراسیونی دنبال کیفی سازی نباشد نمی‌تواند سهمیه بگیرد. در تیر اندازی در دوره گذشته بانوان در المپیک شرکت کردند و به فینال رسیدند و همین رسیدن به فینال قهرمانی است.

فرهادی زاد: بانوان ما در عرصه‌های بین المللی حضوری فعال دارند

فرهادی زاد ادامه داد: حضور نایب رئیس بانوان در اساسنامه جدید یک جایگاه قانونی است. حضور فعلی آن‌ها در جلسات هنوز قانونی نیست، اما برای توجه به این موضوع این کار صورت می‌گیرد. ما در حال فرهنگ‌سازی هستیم که بانوان در رشته‌های خودشان به سمت ریاست هیئت‌ها بروند. بانوان توانمندی داریم، اما گاهی فکر می‌کنند که اگر در انتخابات هیئت یا فدراسیون رای نیاورند اتفاق بدی افتاده است.

فرهادی‌زاد درباره این موضوع که در برخی فدراسیون‌ها بانوان برای اعزام باید اسپانسر پیدا کنند و اعزام کمتر بانوان گفت: من در شورای برون مرزی هستم و در اعزام یک داور خانم و یک آقا، درخواست اعزام آن خانم را هماهنگ می‌کنم، اصلا اینگونه نیست که اجازه بدهیم از اعزام بانوان کم شود.

فرهادی زاد گفت: امیدوارم الهه احمدی و زهرا نعمتی سهمیه بگیرند. بانوان ایرانی دو دوره است که خودشان بدون وایلد کارت به المپیک می‌روند، اگر یک سهمیه به دوره قبل اضافه شود، ما برنده بوده‌ایم و امیدوارم بانوان ما در این دوره المپیک روی سکو هم بروند.

او افزود: بانوان ما توانایی های بالایی دارند و فدراسیون‌هایی که نایب رئیس تمام وقت دارند موفق‌تر هستند.

انتهای پیام/

اظهارات فرهادی زاد در نشست خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۲۱:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
بله دقیقا. همه پسرها راضی هستند توی همه موارد تبعیض برداشته شود

سربازی و مهریه و... هم باید درست شود

دخترها باید تفنگ دست بگیرند و لب مرز دو سال نگهبانی دهند
آخرین اخبار