تا پایان سال ۹۸ تمام مدارس سنگی خراسان شمالی برچیده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، امین فلاح مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: برای سال ۹۸ تعهداتی به استان داریم که جمع‌آوری واحد‌های آموزشی «سنگی» استان یکی از این تعهدات است.

فلاح افزود: پارسال تمام مدارس خشتی و گلی استان برچیده شد و مقرر شده ۱۷ واحد آموزشی با ۶۲ کلاس درس را که بنای سنگی دارند تا پایان سال ۹۸ جمع‌آوری و بهسازی کنیم.

او درباره کمک خیرین به ساخت مدارس در استان عنوان کرد: امسال خیرین استانی و ملی٬ بیش از ۱۶ میلیارد تومان متعهد شدند که این رقم نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.

فلاح ادامه داد:هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ خیّر در مجموعه مدارس استان متعهد ساخت مدارس شده‌اند که بخشی از این خیرین استانی و بخشی نیز ملی هستند.

او افزود: پارسال و ابتدای امسال تمام بخاری‌های نفتی از مدارس خراسان شمالی جمع‌آوری و مدارس استان به سیستم بخاری‌های هوشمند الکترونیکی با مصرف گاز و انرژی پایین مجهز شد، همچنین ۲۰۰۰ بخاری گازی را از سطح مدارس استان جمع‌آوری خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان با اشاره به تمهیداتی که برای بهبود وضعیت مدارس عشایر استان در نظر گرفته شده٬ اظهار داشت: با توجه به از بین رفتن بخشی از مدارس سنگی در حادثه سیل امسال٬ کانکس‌هایی برای مناطق عشایری آماده و تجهیز شده که تا ابتدای مهر در این مناطق مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/د

تمام مدارس سنگی خراسان شمالی برچیده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.