بنا به گفته یک مقام آمریکایی، چین درخواست استقرار ناو جنگی آمریکا در بندر چینگ دائو را رد کرده است.

چین استقرار ناوجنگی آمریکا در بنادر این کشور را نپذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین درخواست نیروی دریایی آمریکا برای دریافت مجوز ورود یک ناوجنگی این کشور به بندر چینگ دائو را رد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد ناوشکن نیروی دریایی آمریکا قرار بود روز یکشنبه به بندر چینگ دائو وارد شود، اما چین از صدور مجوز برای آن خودداری کرد.

در ماه اوت نیز چین درخواست نیروی دریایی آمریکا برای صدور مجوز ورود دو کشتی به منظور ورود به بندری در هنگ کنگ را نپذیرفت. در سپتامبر سال ۲۰۱۸ درخواست مشابهی از سوی ناو هواپیمابر «یو اس اس واسپ» برای ورود به بندر در این کشور را رد شد.

این موضوع در بحبوحه تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و تصمیم پکن برای فراخوانی دریاسالار این کشور از سمپوزیوم بین المللی دریانوردی رخ داد. همچنین این موضوع همزمان با ادامه اعتراضات در منطقه خودمختار هنگ کنگ که تحت حاکمیت چین ایت، صورت گرفت. از اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) سال جاری میلادی، هنگ‌کنگ شاهد اعتراضات خیابانی است. چین عامل اصلی دامن‌زدن به این اعتراض‌ها را کشور‌های خارجی می‌داند و دخالت‌های این کشور‌ها از جمله انگلیس و آمریکا را به شدت محکوم می‌کند. پیش از این، پکن اعتراضات هنگ‌کنگ را نشانه‌هایی از تروریسم دانسته بود.

مقامات آمریکایی اخیرا نیز اعلام کردند چین درخواست واشنگتن مبنی بر استقرار ۲ رزم‌ناو نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی هنگ کنگ در هفته‌های آتی را رد کرده است. این در حالی است که بحران سیاسی در این مستعمره سابق انگلیس عمیق‌تر شده است. همچنین کشتی حمل و نقلی «گرین بی» خواهان پهلوگیری در هنگ کنگ در اواخر ماه جاری میلادی شده بود. آن‌ها گفتند کشتی کروز لیک اری که مجهز به موشک‌های هدایت شونده است نیز خواهان پهلوگیری در ماه سپتامبر شده بود. یکی از این دو مقام آمریکایی گفت هیچ دلیل مشخصی برای رد این درخواست ارائه نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار