موافقت آمریکا با فروش ۳.۳ میلیارد دلار تسلیحات موشکی به ژاپن

دولت آمریکا با موافقت وزارت خارجه این کشور ۷۳ موشک بالستیک SM-۳ در قراردادی بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون دلار به ژاپن می‌فروشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا با فروش ۷۳ موشک بالستیک SM-۳ که به صورت مشترک توسط آمریکا و ژاپن توسعه یافته، در قراردادی بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون دلار به ژاپن موافقت کرد.

موشک‌های SM-۳ تحت سامانه دفاع موشکی بالستیک AEGIS به شمار می‌آید که بخشی از سامانه دفاع موشکی بالستیک آمریکا در نیروی دریایی این کشور است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سفر خود به عربستان پس از ورود به کاخ سفید، قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری فروش سلاح به ریاض را امضا کرد. او همچنین در ماجرای قتل خاشقجی به منظور جلوگیری از لغو قرارداد تسلیحاتی، موضع حمایت از ریاض را اتخاذ کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ تأیید کرد که بمب‌های «ام‌کی ۸۲» در اختیار عربستان، امارات، فرانسه، عراق قرار داده است.

استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از بمب‌های «ام‌کی ۸۲» در جنگ علیه مردم یمن پیش از این نیز در سال ۲۰۱۶ خبرساز شد. در اواسط ماه اکتبر ۲۰۱۶ جنگنده‌های سعودی مراسم عزاداری در شهر صنعا را بمباران کردند که در پی آن ۱۴۰ نفر کشته و ۵۲۵ تن دیگر از غیرنظامیان نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار