شهردار استانبول بودجه ۴ بنیاد وابسته به حزب حاکم ترکیه (عدالت و توسعه) را که با قرارداد صد‌ها میلیون لیری از شهرداری کمک دریافت می‌کردند، قطع کرد.

شهردار استانبول بودجه بنیاد وابسته به حزب عدالت و توسعه را قطع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، شهرداری استانبول ترکیه به ریاست اکرم امام اوغلو اعلام کرد بودجه ۴ وقف (بنیاد) وابسته به حزب حاکم این کشور موسوم به عدالت و توسعه را که با قرارداد صد‌ها میلیون لیری از شهرداری کمک دریافت می‌کردند، قطع کرده است.

وقف انصار، وقف جوانان و خدمت آموزشی ترکیه TÜRGEV تحت مدیریت و نظارت بلال اردوغان، پسر و اسرا اردوغان، دختر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و همسر برات آلبایراک، وزیر اقتصاد و دارائی ترکیه، وقف عزیز محمود خدایی و وقف جوانان ترکیه TÜGVA وابسته به حزب عدالت و توسعه تحت نظر بلال اردوغان از شهرداری استانبول بودجه دریافت می‌کردند.

اکرم امان اوغلو اعلام کرد اوقاف و انجمن‌های وابسته به حزب عدالت و توسعه که تحت عنوان انجمن‌ها و وقف‌های مدنی و مردم سالار فعالیت می‌کردند با امضا قرارداد با شهرداری استانبول ۳۵۷ میلیون و ۴۵۳ هزار لیر بودجه و کمک دریافت می‌کردند و حال آنکه بودجه شهرداری، متعلق به مردم استانبول و شهرداری است.

شهردار استانبول همچنین بودجه کمک به وقف دارالفنون الهیات، وقف خواجه احمد یسوی را نیز لغو و قطع کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار