مدیر انجمن حامیان طبیعت زاگرس اندیمشک نسبت به آلودگی آب‌های زیرزمینی این شهرستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میثم مرادی مدیر انجمن حامیان طبیعت زاگرس اندیمشک گفت: نیازمند توجه بیشتر به آلودگی آب‌های زیرزمینی شهرستان از طریق برخی پروژه‌های جاری و جایگاه تخلیه پسماند‌های شهری توسط شهرداری داریم.

اوبا اشاره به نظارت دقیق نشدن بر حوضچه‌های نفتی استخراج شده در کنار دریاچه سد دز افزود: اگر چه ایزوله سازی و عایق نمودن جداره حوضچه‌های نفتی صورت میپذیرد، اما نظارت نداشتن در این خصوص و همچنین سرریز نمودن این حوضچه‌ها که پس از بارندگی‌های سال گذشته رخ داده بود خطر آلوده نمودن آب‌های زیرزمینی را در پی خواهد داشت و تکرار این روند سلامت شهروندان را بصورت جدی تهدید خواهد نمود.

مرادی بیان داشت: دپوی غیراصولی پسماند شهری توسط شهرداری در حاشیه شهر صورت می‌گیرد و اراضی تحت تملک سازمان آب و برق (منطقه جارمه) توسط شهرداری بعنوان مکان تخلیه پسماند شهری استفاده شده که تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان محسوب میشود. از این رو سازمان بعنوان متولی این این مناطق بایستی هر چه زودتر از تخلفات شهرداری و تخلیه بدون مجوز پسماند شهری در این مکان جلوگیری نماید.

مدیر انجمن حامیان طبیعت زاگرس اندیمشک ادامه داد: علاوه بر این شرکت حرا نیز در منطقه حفاظت شده ۴۰ پا از سال ۹۱ تاکنون مشغول اجرای پروژه میباشد که رعایت نکردن ضوابط و بند‌های قانونی مفاد قرارداد این شرکت موجب نابودی بخشی از جنگل‌ها و مراتع، تخریب آبشخور‌ها و تهدیداتی برای حیات وحش منطقه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هر چند در این خصوص طرح شکایت از طریق اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک صورت گرفته، اما انتظار فعالین محیط زیست و منابع طبیعی نظارت بیشتر سازمان به این طرح ملی و انعقاد تفاهم نام‌های جهت صیانت بیشتر از منابع طبیعی در منطقه چهل پا از سوی شرکت مجری است.

او گفت: احیای فضای سبز به وسعت ۴۰ هکتار و کاشت ۶۰ هزار اصله نهال بخشی از فعالیت‌های محیط زیستی در منطقه سد کرخه بوده و امیدواریم تا مدیریت سازمان از فعالیت‌های اینچنینی به نحوی شایسته حمایت و تقدیر کند. ضمن این که در مقوله گردشگری آبی نیز انتظار می رود تا با امضای تفاهم نام‌های میان میراث فرهنگی و سازمان در این حوزه نیز از فرصت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

انتهای پیام/م

توجه به آب های زیر زمینی در اندیمشک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.