سرمربی تیم ملی تنیس گفت: ملی پوشان نوجوان کشورمان به قدری توانایی دارند که در رده بزرگسالان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فرناز فصیحی سرمربی تیم ملی تنیس بزرگسالان بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رقابت‌های تنیس زیر ۱۸ سال قهرمانی آپت عنوان کرد: این رقابت‌ها قهرمانی جهان است که در حال حاضر از ۸ کشور ۳۴ بازیکن در آن حضور دارند. سطح بازیکنان و مسابقات به نسبت خوب است. همچنین از بازیکنان ملی پوش هم در این مسابقات شرکت کرده اند و فکر می‌کنیم نتیجه خوبی در این دوره بگیریم.

از شاگردانم در رقابت‌های بین المللی تهران انتظار پیروزی دارم

او در مورد انتظار شخصی اش از ملی پوشان کشورمان در این رقابت‌ها عنوان کرد: از بازیکنانم انتظار پیروزی دارم. اگر در این سطح از بازی‌ها پیروز نشوند در آینده نمی‌توانند مقابل بازیکنانی با سطح بالاتر به پیروزی دست پیدا کنند. قدم اول پیروزی مقابل این بازیکنان زیر ۱۸ سال یا اصطلاحا نوجوانان است. مخصوصا الان که از کشور‌هایی همچون اتریش و قزاقستان که از نظر تنیس سطح بالایی دارند، پا به این مسابقات گذاشته اند.


بیشتر بخوانید: تنیس با شایسته، شایسته هدایت نشد/دلیل تعلل در برگزاری مجمع انتخاباتی چیست؟


او افزود: در صورتی که بازیکنان ما مقابل حریفان پیروز شوند، دست به کار بزرگی زده اند و این اتفاق در نهایت باعث می‌شود تا در آینده در رقابت‌های بین المللی قوی تری ظاهر شوند.

فصیحی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در رده‌های زیر ۱۶ سال و زیر ۱۴ سال ۲ مسابقه داریم. یکی برای زیر ۱۶ سال که تحت عنوان رقابت‌های فدکاپ است و دیگری و ورلد جونیور که در رده زیر ۱۴ سال برگزار می‌شود. مسابقات فدکاپ علاوه بر رده زیر ۱۶ سال برای بزرگسالان در قاره آسیا و اقیانوسیه  برگزار می‌شود  و ما در گروه دوم قرار داریم.

بازیکنان نوجوانم قادر به بازی در رده بزرگسال هستند

او ادامه داد: ما می‌توانیم از بازیکنان نوجوانمان که زیر ۱۴ سال هستند در مسابقات فدکاپ بزرگسالان استفاده کنیم که یکی از بازیکنان سید یک جدول است و دیگری در سید هفتم قرار دارد. البته با اینکه بازیکنان ما خیلی جوان هستند، اما در رده بزرگسالان از آن‌ها بهره می‌بریم، چون از نظر کیفی قوی هستند.

بازیکنان با هزینه شخصی به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شوند

او در خصوص نحوه اعزام تنیسور‌های ایرانی به رقابت‌های بین المللی عنوان کرد: معمولا فدراسیون تنیس در  ۳ تورنمنت به صورت رسمی بازیکنان را اعزام می‌کند، اما در سایر رقابت‌ها  بازیکنان باید با هزینه شخصی اعزام شوند. بازیکنان باید حامی مالی  داشته باشند یا خانواده‌ها حمایت کنند. به هر حال باید بازیکنان برای اینکه به مرحله‌ای برسند باید ۲۴ هفته مسابقه دهند و حالا این شرایط متاسفانه فراهم نیست.


بیشتر بخوانید: شایسته: از نامزدی انتخابات رئیس فدراسیون تنیس انصراف ندادم/ بابت کسب نتیجه ضعیف در مسابقات دیویس کاپ شخصا عذرخواهی کردم


پیدا کردن حامی مالی کار سختی است

سرمربی تیم ملی تنیس در انتها اظهار کرد: برای کفش، لباس و راکت حامی مالی راحت پیدا می‌شود، اما اینکه برای یک مسابقه بتوان حامی مالی پیدا کردن نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا  سخت است. حالا اگر بازیکنی دیده شود و حامی مالی پیدا کند صددرصد موفق خواهد شد. حامی مالی نباید از طریق فدراسیون یا شخص خاصی معرفی شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون تنیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار