مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۵ ماه گذشته در پایانه مرزی بیله‌سوار ۲۷ درصد ترانزیت خروجی وجود داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: در این مدت یاد شده ۱۷۵ هزار و ۱۴۱ تن کالای ایرانی توسط ۷ هزار و ۹۱۰ کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده که مقصد این میزان کالا کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز بوده است.

او به افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خروجی در پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده ۷۳ هزار و ۴۲۶ تن کالا توسط ۳ هزار دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل ونقل استان اردبیل تصریح کرد: عمده کالا‌های ترانزیت شده سیمان، ام‌دی‌اف، گچ، نئوپان و سنگ‌های ساختمانی بوده که ۹۶ درصد این صادرات توسط کامیون‌های آذری و مابقی توسط دستگاه‌های ایرانی و ترکی از مرز بیله‌سوار به کشور‌های هدف ترانزیت می‌شود.

رحمتی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال رونق تولید با همه توان در میدان عمل به‌صورت جهادی و انقلابی تلاش می‌کند.

او پایانه مرزی بیله‌سوار را یکی از ۵ پایانه برتر کشور دانست و تصریح کرد:با تلاش شبانه روزی همکاران در پایانه مرزی بیله‌سوار، خوشبختانه وضعیت صادرات و واردات کالا در این پایانه کاملا عادی و روان است.

انتهای پیام/ع

پایانه مرزی بیله‌سوار یکی از ۵ پایانه برتر کشور است

برچسب ها: حمل و نقل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.